Nufsan skrev 2008-09-07 07:48:07 följande:
Hej tjejer!Jag behöver lite peppning inför morgondagen då min läkare ska ringa!Jag har funderat på hur jag mår och jag blir snart galen på vad sköldkörteln ställer till med eller om jag är en hypokondriker av stora mått!Jag märker ju att jag på något vis blir lite sämre och sämre hela tiden, men det går sakta!Jag är sååå förstoppad att jag blir galen!Min hud är som sandpapperNaglarna ska vi inte prata om för det finns inga kvar!Fryser hela tiden och jag är iskall om huden!Trött, ja mest hela tidenI natt somnade mina armar hela tiden så jag vaknade av sockerdricka i dom.Stelheten som är så fort jag suttit still eller sovit.Värk i mina lederLåg vilopulsRiklig mensGrymt irriteradNoll sexlustNoll orkNoll motivationKan inte gå ner i vikt hur hårt jag än kämpar
Öm under mina fötter
Så mår jag idag och imorgon kommer min läkare säga att jag är hypokondrisk eller att allt jag räknar upp kan komma sig av helt andra orsaker!Snälla ni hur ska jag få min läkare att ta nya prover på mig och remittera mig till endokrin istället. Jag kommer aldrig våga skaffa barn så länge jag mår så här :-/
Jag mådde oxå skit för nåt år sen, bland annat så gick jag upp i vikt, det spelade ingen roll om jag så levde på morötter. Hade försökt förklara detta för min läkare i ett halvår, men hon vägrade lyssna. Till slut gick det så långt att jag knappt ville gå ut, kände mig så tjock o ful. Då ringde min sambo upp min läkare och skällde ut henne efter noter och sa att nu fick hon ta och göra nåt för NÅGOT var fel. Fick då komma upp och lämna nya prover som en annan läkare tittade på. 14 månader efter jag opererat bort min sköldkörtel och 20 kilo tjockare konstaterades det att min kropp inte tog upp levaxinet eftersom jag samtidigt åt en annan medicin (och det här har min ordinarie läkare missat eftersom hon antagligen inte brytt sig om att kolla igenom min journal ordentligt). Idag har jag en annan läkare, men har fortfarande väldigt svårt att lita på dem.