Nu har jag pratat med VC igen och enligt dem ligger jag inte alls lågt på T4 eller konstigt med TSH.
Enligt den läkaren var referensvärdena på T4 8-14 och jag hade 11 vilket var perfekt!
Och TSH referens tyckte jag hon sa 0,2-4 och jag hade först 1,2 och sen 1,7 och det var ju också perfekt enligt henne.
Så hon såg ingen anledning att ta antikroppar.
Dock tjatade jag och hon skulle "fundera och överväga med kollega och återkomma i slutet av veckan till mig.
Jag frågade också efter remiss till endokrin? och hon sa att det får vi väl ta om det händer något med dina värden som gör att du bör gå dit.
Så tydlgen ligger jag perfekt..
Hon tyckte även att alla mina symptom kunde förklaras med andra saker (som jag skrivit inom parantes nedan):
- Bröstsmärtor (stress)
- Depressioner/känslomässig instabilitet (behöver inte bero på sköldkörteln)
- Frusenhet, låg kroppstemperatur, köldkänsla (vissa människor är frusna av sig)
- Förstoppning (eller diarré ) (vanliga magproblem som vem som helst kan ha)
- Glasbubble-känsla och "brain-fog" (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Huvudvärk (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Hårda tunga hjärtslag/hjärtklappning (stress, trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Ingen ork, lust (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Ingen/låg sexlust (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Ledvärk
- Lättretlighet (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Menstruationsstörningar (rikliga menstruationer, långa avstånd, utebliven menstruation) (vissa har så)
- Minskad aptit
- Muskelvärk
- Nervositet (vissa personer är så bara)
- Ont i nacken (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Panikångest (kan man ha utan att ha sköldkörtelrubbning)
- Smärtor allmänt i kroppen, ev. vandrande (tyckte typ att det lät märkligt....)
- Stelhet (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Sömnbehovet ökar överdrivet mycket, alternativt sömnsvårigheter (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Trötthet (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Kissnödig ofta och kissar mycket
- Viktuppgång eller viktminskning (hormonell inbalans efter graviditet och i samband med amning)
- Värmeintolerans (vissa gillar inte värme..)
- Yrsel (trötthet och sömnbrist pga två små barn hemma)
- Ögonproblem (tex sämre syn, och/eller torra, svidande, svullna eller värkande ögon) (vanliga problem med torra ögon)
Så nu avvaktar jag hennes samtal i slutet av veckan för att se vad hon kommit fram till och hoppas hon vill ta antikroppar eller remittera mig!