• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 10

Tiden går fort & det är dags för en ny tråd.

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m32180343.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html
    Del 9 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10
  • Nufsan
    3barnsmor35 skrev 2008-09-04 11:27:29 följande:
    Mina värden var bra!
    Härligt för dig

Själv har jag bokat tid till min doktor, eller tfn.tid fick jag på måndag!
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • lunaria
    3barnsmor35 skrev 2008-09-04 11:27:29 följande:
    Mina värden var bra!
    ååh så underbart
  • Pucko Buffy

Äntligen, min doktor ringde precis. Mina värden är ner på normalt nu. Det känns skönt att veta att jag inte har superdåliga värden längre. Han trodde att jag kanske får stå kvar på den här dosen, men jag ska prata med endokrinläkaren då vi vill skaffa barn och jag känner mig långt från frisk än. Tror nog allt jag ska ner lite till. Kanske en halv tablett eller nåt. Jaja vi får se. Måtte bara värken släppa snart oxå.

kram på er tjejer/PB

• Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-09-04 13:46:28 följande:
    Äntligen, min doktor ringde precis. Mina värden är ner på normalt nu. Det känns skönt att veta att jag inte har superdåliga värden längre. Han trodde att jag kanske får stå kvar på den här dosen, men jag ska prata med endokrinläkaren då vi vill skaffa barn och jag känner mig långt från frisk än. Tror nog allt jag ska ner lite till. Kanske en halv tablett eller nåt. Jaja vi får se. Måtte bara värken släppa snart oxå.kram på er tjejer/PB
    Vi funderar också på en till och jag är livrädd för att få missfall eller att det blir svårt :-/

Jag hoppas att det kan vara en anledning till att min läkare skickar mig till Endokrin!

Kram
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Pucko Buffy

Håller tummarna för dig nuffsan, stå på dig som bara den. Hade jag varit som dig hade jag tagit med mig prinsen och låtit honom föra talan lite. Säga hur han upplever dig och att du inte mår bra som det är nu.

Blir inte jag bättre än det här så kommer jag ta kontakt med min gynläkare och höra vad han säger. Hoppas bara han är kvar för jag tyckte oxå han var bra.

• Pucko Buffy

Nufsan skulle det ju stå... o jag kan inte skylla på snorig hjärna

• Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-09-04 15:12:31 följande:
    Håller tummarna för dig nuffsan, stå på dig som bara den. Hade jag varit som dig hade jag tagit med mig prinsen och låtit honom föra talan lite. Säga hur han upplever dig och att du inte mår bra som det är nu. Blir inte jag bättre än det här så kommer jag ta kontakt med min gynläkare och höra vad han säger. Hoppas bara han är kvar för jag tyckte oxå han var bra.
    Haha, min mes till make Han som inte ens kan stå upp för sig själv

Sist hade jag faktiskt med mig min syster som också har hypo, men har mått bra sen hon började med levaxin och min läkare var nästan förolämpad mot henne när hon sa att jag faktiskt mådde urdåligt och att jag var extremt svullen i ansiktet, så i hennes fall hjälper nog inte ens om jag tar med mig hela släkten.

Jag ska dock ta och skriva ner hur jag mår och ge till henne så hon själv ser att jag har massor av symtom kvar!
  • Pucko Buffy

Usch vad arg jag blir över sådana läkare. Min han frågade hur jag mådde och rådde mig sedan att gå o lägga mig på sofflocket en stund till Är läkaren sådan så finns nog inget annat att göra än byta doktor.

• Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-09-04 15:30:57 följande:
    Usch vad arg jag blir över sådana läkare. Min han frågade hur jag mådde och rådde mig sedan att gå o lägga mig på sofflocket en stund till Är läkaren sådan så finns nog inget annat att göra än byta doktor.
    Ja jag med.... OM hon inte lyssnar på mig nu så har jag ju inget annat val, annars lär jag aldrig våga skaffa ett barn till!
  • Mammatilltretroll

Hemkommen från läkaren som tyckte att jag hade så många symprom att jag verkade hypokondrisk typ..
    De hade bara tagot THS och inget annat och det låg enligt henne normalt. Nu tog de även T4.

Däremot hittades förhöjda kalciumvärden..

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 10