mansux skrev 2015-07-23 01:08:40 följande:
Jag har pratat med Swedbank, seb, handelsbanken och western union och ingen av dom har Money orders eller checker. Bankerna vill göra en internationell överföring men då behöver jag IBAN, BIC och SWIFT koder och någon nio siffrig kod, minns inte just nu vad den hette och jag vet inte vart jag hittar dom uppgifterna. Dom två punkterna som du skrev gäller om betalningen sker i USA. Vid utlandsbetalning hänvisar de till tex ambassaden och dom i sin tur hänvisar till USCIS hemsida. Får nog fråga svärmor om hon kan fixa en Money order i Texas istället :)
Hej!
Kanske kan din man hjälpa dig att läsa instruktionerna till I-130. Där står det hur ni gör och att ni måste använda er av er amerikanska bank för att skriva checken eller money ordern;
The filing fee for a Form I-130 is $420.
Use the following guidelines when you prepare your check or
money order for Form I-130:
1. The check or money order must be drawn on a bank or other financial institution located in the United States and must be payable in U.S. currency; and
2. Make the check or money order payable to U.S. Department of Homeland Security.
NOTE: Spell out U.S. Department of Homeland Security; do not use the initials "USDHS" or "DHS."