Vietnammamma skrev 2008-02-22 08:03:04 följande:
Precis! Och det är ju klart att ni sörjer sonen ni miste *kramar om* Och det är som du säger, vår läkare var väldigt oförstående när vi sade att vi inte ville prova IVF eftersom våra chanser är FANTASTISKA. Det är ju stor skillnad att få till en graviditet vilket många lyckas med uppenbarligen genom IVF men det kan ju tyvärr resultera i tidiga och sena missfall. Det sade han inget om till oss. Nu hade vi ju bestämt oss att vi ville adoptera men det var liksom inget alternativ tyckte han vilket är väldigt ledsamt med tanke på att det är inte alls säkert att det blir så fantastiskt med IVF och för oss var det ett för högt pris att betala eftersom vi kunde adoptera. Nu har jag fått besked om att vi har stora chanser att få barn sängvägen då de problemen jag hade då nu är borta så det kanske blir så att vi får ev syskon biologiskt och det är klart att vill vi ha syskon så småningom så försöker vi sängvägen istället för pappersvägen, som jag sagt tidigare så kvittar det HUR barnen kommer till oss. Och jag ser inte adoption som bättre än att föda barn, jag ser det som två helt fantastiska sätt att bli en familj på! Men längtan efter att få vara gravid och föda och se sig själv i barnet har aldrig funnits för mig, jag har bara sett det som ett sätt att få barn på, det har varit målet alltså barn som varit min längtan, hur jag tar mig till målet är mindre viktigt, nu har vi fått vår son som är det vackraste barnet på jorden, den mest fantastiska pojke som finns så varför sörja liksom Skulle jag få ett biologiskt barn skulle jag få uppleva två olika men lika bra sätt att bli mamma på men kärleken till barnen är densamma! LYCKA TILL THALIS, snart är lillebror här!!! *kram*
Fy vad tråkigt att läkaren inte ansåg adoptions som ett alternativt!!! Blir ganska irriterad på detta faktiskt!
När vi berättade fär vår läkare att vi inte skulle använda våra frysta embryon utan att vi skulle adoptera så blev hon hur glad som helst och vi behöll kontakten via mail. När jag berättade om dottern så fick hon mig att lova att vi skulle komma till avdelningen och visa upp henne,vilket vi gjorde och det var så känslofylld ,en BM grinade öppet
Tack,tack! Lillebror får tills på måndag ! Kommer han inte då så röks han ut på tisdag,dock flera veckor för tidigt MEN han är färdigbakad enligt läkarna
P.s Du har rätt adoption och graviditet är två helt olika sätt till samma mål och kärleken är detsamma D.s
Kram