Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

mammapuh skrev 2008-01-03 01:16:53 följande:
    Nej men om din son hade några egenskaper som inte så många i vårt samhälle har. Låt säga han hade fula utstående öron. Och jag sa att jag ville ta bort ett sånt barn för det skulle nog ändå bli retat och göra operationer och så kan ju vara riskabelt och dessutom göra ont då vore det bättre jag gjorde abort för det skulle ju inte barnet med de utåtstående öronen lida av ändå. Tror du inte då att du hade känt dig en smula sorgsen för antagligen hade du tyckt att din son med de där utåtstående öronen var den finaste pojken i hela världen och varför kan inte andra se honom så som du gör. Som den fantastiska individen som du fött?
    Men utstående öron som är så söta.. Loppakorva, som min farsa sa..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Bebbe2006 skrev 2008-01-03 01:20:48 följande:
    anne h skrev 2008-01-03 01:14:00 följande: Om du läser mitt kortfattade och ganska tydliga inlägg en gång till så ser du att jag inte skriver att någon faktiskt beslutar åt andra.Inlägg 761 är ett inlägg i stil med det jag kommenterar. Bara som ett exmepel.
    ok, dåså. Ingen beslutar åt andra. Då är det ju som det ska, då.
  • anne h
    Bebbe2006 skrev 2008-01-03 01:20:48 följande:
    anne h skrev 2008-01-03 01:14:00 följande: Om du läser mitt kortfattade och ganska tydliga inlägg en gång till så ser du att jag inte skriver att någon faktiskt beslutar åt andra.Inlägg 761 är ett inlägg i stil med det jag kommenterar. Bara som ett exmepel.

eh? inlägg 761? det är ju MITT inlägg.. vad menar du med det?? Nu vill jag ha en förklaring här!

• anne h
    anne h skrev 2008-01-02 23:19:13 följande:
    Ja, den info VI fick var ju 20 år gammal... haha Tur den där nya fina boken finns iaf, men det behövs mer..
    inlägg 761...
  • anne h
    Bebbe2006 skrev 2008-01-03 01:32:49 följande:
    Jag kollar en gång till, och nu citerar jag inlägg 761.Hur kan det vara olika?
    fattar inget..
  • anne h
    Bebbe2006 skrev 2008-01-03 01:32:49 följande:
    Jag kollar en gång till, och nu citerar jag inlägg 761.Hur kan det vara olika?
    pustar ut.

Nu vet jag vad det är.. det är att jag kör med beta, ni med den gamla vanliga, va..
    här är det inlägg 771 som du avser.

Dåså, nu kan jag lägga mig utan att behöva fundera mer på detta mysterium.

g'natt!!
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-01-03 10:02:01 följande:
    Du vet att du får tycka alla möjliga saker.Hursomhelst. För att uppdatera lite om mycket unga mödrar och risken att barnet får Downs:Jag har kollat runt på Google scholar och diverse artikeldatabaser och hittar inte studierna som kan ligga till grund för den där meningen.Mystiken kvarstår :)
    Du får göra som andra; gå till källan.
    Allt finns inte på nätet, dessutom ska du inte tro allt som står på nätet. Mycket av det är förlegad info, speciellt när det gäller tilläggshandikapp till DS.
  • anne h
    Struliga Jag skrev 2008-01-03 07:07:00 följande:
    Finner inte andra det ganska löjligt att det ska klistras in en massa kort på småbarn i trådar som behandlar DS?

Ett barn i den åldern som barnet här ovan är inte medveten om vad mamma egentligen frågar om, om barnet enss har blivit tillfrågad, när mamma vill lägga ut en bild i en tråd.

Egentligen är det ganska kränkande mot barnet att använda kort på denne som en slags manifestation mot andras åsikter angående DS.
    Inte då!! Inte är det "löjligt", dessutom är det barn vars bild lades ut inget "småbarn", hon är 8 år.
    Det är en vacker bild av en vacker tös och relevant för tråden som handlar om just DS.
    Frantic skrev 2008-01-03 08:38:13 följande:
    Problemet är att när inlägg raderas p.g.a. påhopp och annat så förflyttas numreringen, så det som hette en siffra plötsligt heter en ny siffra. Det gör att det ibland inte stämmer med vad ett inlägg hade för nummer tidigare. Det kanske är vad som hänt.anne h skrev 2008-01-03 01:30:37 följande:
    Nej, grejen var den att jag kör med Beta-varianten, vilket de andra inte gjorde, då var det olika numrering på inläggen. Båda inläggen hade nr 761 vid samma tillfälle..
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-01-03 11:08:57 följande:
    Eh. Att leta abstract till en studie ÄR att försöka gå till källan. Om du vet vilket forskarlag som har kommit fram till uppgiften kan du jättegärna berätta.anne h skrev 2008-01-03 10:57:10 följande:
    Du får, som sagt, prata med Göran Annerén, du vet säkert var du får tag i honom, annars kan du ju googla.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!