Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

Lefo skrev 2008-03-06 22:36:31 följande:
    Ja jag har då inte kollat mitt barn IQ så jag vet ju inte och vad jag har hört om ditt DS barn så har h*n en väldigt hög IQ tycker jag. Påhittigare barn får man leta efter, h*n slår min DS tjej med hästlängder.   Men jag ska gräva ner mig i min säng nu i alla fall.
    lugn du, snart kommer hon också på hur man gör för att busa, i värsta fall får vi väl hälsa på så får C visa.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    mysrester skrev 2008-03-06 22:57:30 följande:
    Jag undrar om folk skulle vara lika glada när de kommer in till akuten där deras barn ligger och nyss förlorat en arm i en olycka, eller fått en hjärnskada. Och tänka "gud va lycklig jag är att mitt barn är skadat!"Så för all del, var lyckliga över era barn, det hoppas jag alla föräldrar är! Men hur kan man vara lycklig över sitt barns skada?
    Du kan inte tänka dig att det är en otrolig lycka att få ett barn, oavsett om det har en arm, gomspalt, eller en extra kromosom? Förmodar att du inte ser att man kan vara lycklig för det man har, inte behöva söka "mer" hela tiden.
    Lefo skrev 2008-03-06 23:02:22 följande:
    Men jag kan ju inte gå omkring och vara lessen över mitt barns DS. Tyvärr måste jag gör dig besviken. Jag är en av dem som inte blev lessen när det meddelades DS. Jag väntade i över ett år på att bli lessen men jag blev det aldrig. 
    Jag väntar än, 8 år senare, på den stora "besvikelsen", men den kommer aldrig. Så jag slutar nog nu, ja att vänta alltså, jag kommer aldrig bli besviken, jag kommer fortsätta glädjas åt mina fyra troll, oavsett om de är 46or eller 47or.
  • anne h
    mysrester skrev 2008-03-06 23:17:02 följande:
    Jag hade nog varit olycklig för mitt barns del om det vid 3-års ålder fortfarande inte kunnat springa ute och leka med de andra barnen, utan fått sitta ensam kvar. Men det är bara jag.
    varför skulle barnet _sitta ensam_ bara för att det inte kan gå? Tror du har missuppfattat detta lite..
    Tror du att ett barn som har ett rörelsehandikapp inte får kompisar? Stackars alla vuxna som suttit i rullstol i hela sitt liv då, de lär väl inga vänner ha?.. Fel, man får kompisar, oavsett användbara ben eller ej! Det är inte där det sitter, nämligen.
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-03-06 23:19:55 följande:
    Då är man liksom lycklig för att barnet lever! Man får nya mått att mäta sin lycka i!
    exakt!
    -men många som lever i sin lilla bubbla har svårt att inse detta.
  • anne h
    smoothiz skrev 2008-03-06 23:29:48 följande:
    nej gud det e inte samma! att ønska sitt barn friskt och inte unna det att fødas med DS e inte samma som fel køn. DS e ju trots allt ett ganska omfattande fel som kan ha mycket komplikationer till føljd..går inte ens att jæmføra dessa..
    i dina ögon ja.
     I mina ögon är det EXAKT samma sak att välja bort ett barn pga kön som av kromosomuppsättning. Du väljer bort det pga en egenskap. Du tar inte emot barnet som det är utan väljer att DIG vill jag inte ha men DU duger!
  • anne h
    Lefo skrev 2008-03-07 08:22:52 följande:
    anne h: Nej, nej inget bus. Hälsa på får ni men inget bus får läras ut. Det räcker med allt som den andra tjejen utan DS gör.....
    jodå, klart hon måste få busa, bus är utvecklande!

Har jag berättat om de senaste? Sitta och fiska i akvariet.. haha Smart unge!
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-03-07 08:23:48 följande:
    Ups är vi inne på cancer nu? Det är väl en av fördelarna med att ha DS, de får mindre sällan cancer om man bortser från den något ökade risken för leukemi. OBS!!!!!! Jag skrev den något ökade risken INTE att ALLA får leukemi, utan snarare är det fortfarande en bråkdel av de med ds som får det (precis som det är en bråkdel av de utan ds som får det)
    observera; en person med DS med cancer är lättare att bota än en nDS. -fast det vet du, men jag tänkte alla som skriiiiker om allt hemskt med DS.. de som inte vet
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-07 08:47:39 följande:
    Jo om din tjejs kromosomrubbning inte är genetisk sa handlar det om slumpen dvs otur eller tur om man nu ser det sa.Klarare nu?
    om min tjejs kromosomrubbning? Hade inte en aning om att hon hade en kromosomrubbning.. Trodde du snackade om Mammapuhs dotter...Förvånad
  • anne h
    Lefo skrev 2008-03-07 08:50:12 följande:
    amma h: Jo det är så klart att kunna busa men små, små bus är bra inte STORA och HÖGT UPPE bus tycker vill jag inte att hon lär sig. //Lena
    amma.. *hrm* inte nu längre, va.. hehe

Men högt.. klart de ska vara högt uppsatta personer, håller du inte med?
  • anne h
    smoothiz skrev 2008-03-07 12:23:24 följande:
    anne h: man kan inte alltid skylla cancer på orsaker som miljø, ærv, røkning etc. ibland børjar kroppens celler på en kærnfrisk mænniska att dela sig okontrollerat. ofta hittar man ingen orsak till værfør (ex. på detta e brancancer som drabbar om lag 300 friska barn i sverige varje år).. då kan man væl lætt kalla det otur eller?...
    har jag sagt att det enbart är pga arv, miljö, rökning? Tror inte ens jag nämnde rökning...

nej, jag ser det inte som "otur", fortfarande inte.
    Vart vill du komma? Denna tråd handlar om DS, inte cancer.. (fast som sagt; cancer botas lättare om man har DS. )
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-07 12:34:16 följande:
    anne h skrev 2008-03-07 12:26:39 följande: i inlägg 1521 säger du precis det. Men vi släpper detta eftersom det har skenat iväg helt ifran den ursprungliga diskussionen.
    citerar här nedan mitt inlägg du hänvisar till, undrar hur du tolkar det.. när du påstår jag skrivit om rökning? och enbart arv och miljö?
    anne h skrev 2008-03-06 22:25:54 följande:
    Det har inget med tur eller otur att göra. Arv, miljö: ja. Tur/otur: nej.
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-03-07 13:36:37 följande:
    Nehej, du tror inte på begreppet tur/otur. Det gör det förstås svårt för dig att kommunicera med andra som anser att det existerar något sådant som slumpen.
    det är det jag hävdar; slumpen och inte tur/otur, ifall du inte sett det, läst det än? Isf får du läsa på lite bättre, det står där, bara klicka dig bakåt i tråden.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!