Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

Lefo skrev 2008-03-06 17:59:29 följande:
    50% Sedan har säkert mammapuh skrivit redan som jag ej ännu har kommit till att hennes dotter hade hjärtfel. (Hoppas jag fick skriva det mammapuh?)
    och min son jag jag enligt vissa här visst hade oturen att få har inget hjärtfel, han är kärnfrisk, den rackaren!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 18:50:39 följande:
    Anne H. Ingen här menar att du hade oturen att fa din son. Det är kromosomrubbningen som vi pratar om. För du kan ju inte mena att du föredrar att ditt barn har DS? Om du fick välja?
    Var det inte du som sa att MammaPuh hade haft TUR som fått en dotter med lindrig utv st? Förmodar jag haft otur då som fick en son med måttlig utv st.  -fast som jag skrev; jag ser det tvärtom; vi har båda haft tur som fått barn, barn som vi kan älska villkorslöst, barn som är underbarare än du någonsin kan tänka dig.

Jo, jag menar att jag föredrar min son PRECIS som han är, med sin extra kromosom. Han är så perfekt man kan bli.
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 19:50:23 följande:
    Ja jag menar att man har otur om man far ett barn med kromosomrubbning. Det är för mig självklart att man allra helst ,om man nu kunde önska sig, skulle vilja ha ett barn med normal uppsättning kromosomer. Med detta menar jag INTE att man inte skulle älska sitt DS barn mins lika mycket som sitt vanliga. trodde att det var självklart.
    Nå, jag ser det inte som otur att jag fick ett barn med en extra kromosom, jag ser det som tur att jag fick ett barn. Punkt.

Du förstår, det beror helt på hur man ser på livet och dess skeden. Ser man möjligheter i det som sker så är livet ljust och glatt, fokuserar man på idel svårigheter så blir det mkt tungt...
  • anne h
    fru vanheden skrev 2008-03-06 20:54:18 följande:
    Mina barn utan ds gick efter 18 månader...Skulle jag gjort något åt det då eller vad menar du?Mäts livets lycka efter när du börja gå???
    jösses! är det därför jag är lycklig?? jag gick nämligen när jag var 7 mån..!!! sprang när jag va 9 mån...
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 21:16:27 följande:
    Anne H: Självklart ska du vara lycklig att du fick ett barn. sedan kan man ju tycka att det var otur att just du blev en av de fa som fick ett barn med DS. Själklart vill man att livet ska vara sa enkelt och rättvist som möjligt för sitt barn, och det är det ju knappast för en människa med DS.
    eh.. Nä, inte var det otur att jag fick ett barn, oavsett DS eller nDS, faktiskt! Det har inget med tur eller otur att göra, utan endast livets gång, en ren slump.
    smoothiz skrev 2008-03-06 22:06:46 följande:
    vad fasen e fel i att sæga att en mamma vars barn har lindrigare DS att hon haft tur?? gud va vissa tolkar fel och tar åt sig...hon har ju det, det kunde varit værre liksom!..
    självklart kunde det varit värre; hennes barn kunde ha dött av det stora hjärtfel hon hade!! Men med skickliga läkare -inte tur eller otur- fixades det.
  • anne h
    Lefo skrev 2008-03-06 22:09:01 följande:
    Så om min dotter med DS har en "svår" DS skulle jag då ha otur.
    dags att vi gräver ner oss, vi som inte haft "tur" att få barn som har hög IQ...
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 22:23:49 följande:
    AnneH. Tycker du att allt som händer bara är slump? Om du far Cancer imorgon är det slumpen eller otur?
    Det har inget med tur eller otur att göra.
    Arv, miljö: ja. Tur/otur: nej.
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 22:12:35 följande:
    Ja, i min mening, skulle det vara just otur. Hur mycket jag än skulle älska mitt barn sa skulle kromosomrubbningen vara just otur. Det var det som hände mig. Förbannad, sorglig och orättvis otur.
    Det är din åsikt och den får du naturligtvis ha.
  • anne h
    norpnäsan skrev 2008-03-06 22:26:46 följande:
    Anne H: Den där kommentaren är sa barnslig. Varför säger du sa?
    men snälla?? Så jag ska jamsa med och tycka att om jag får cancer så är det OTUR!? Glöm det.
    Tyck det är barnsligt ifall du vill, det är upp till dig och som sagt; det får du naturligtvis tycka, detta är ett fritt land.
    Men kom inte och säg att jag haft OTUR när jag fått mitt vackra underbara barn. Att DU valde bort ditt barn är ditt problem.
  • anne h
    smoothiz skrev 2008-03-06 22:32:01 följande:
    du har så fel angående cancer...du verkar inte så insatt i æmnet...
    Så; berätta på vilket vis tur resp otur har med cancer att göra, så jag blir mer "insatt".
    norpnäsan skrev 2008-03-06 22:33:00 följande:
    Anne: Igen. INGEN har sagt att det är otur att du fick ditt barn. Otur är att just hon drabbades av kromosomrubbning. Är jag oklar?
    Ja, du är oklar. På vilket vis var det "otur att just hon drabbades av kromosomrubbning", som du kallar det?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!