Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:09:12 följande:
    Respektera att alla har rätt till sina åsikter.
    Vem är det som inte respekterar andras rätt till sina åsikter?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:16:24 följande:
    Därför att risken att drabbas i min ålder är så liten. Har redan sagt detta tidigare i tråden.
    Hur gammal är du?
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:15:49 följande:
    För att jag tycker om pojkar. Men som sagt, det är ju ditt val -ett val som du får göra och jag inte kan lägga mig i. Jag skulle aldrig säga till en människa som gjort abort att hon gjort fel val. Jag kan tänka det. Man skulle aldrig någonsin säga det. Jag hade heller aldrig slutat respektera dig.
    Men jag gillar personer med DS, likväl dem som inte har DS...
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:19:46 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:17:39 följande: Vad har det för betydelse? Enligt statistik ökar risken att få ett barn med DS i takt med att man kommer uppåt i ldrarna, därmed inte sagt att det är omöjligt att få ett barn med DS innan 30.
    Eftersom du påstår att du inte ligger i riskzonen och jag personligen känner flertalet mammor som varit 20-25 år som fått barn med DS.. så undrar jag självklart vilken ålder som är säker?
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-01 23:58:16 följande:
    Nu tror ju jag att pojkar och flickor är väldigt lika varandra -om man uppfostrar dom lika. En pojke utan DS är ganska olik en pojke med DS. Är det abort över lag det diskuteras i tråden nu?
    på vilket vis är de olika varandra? *nyfiken*
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:23:23 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:21:50 följande: Jag har väl ändå inte sagt att någon ålder skulle vara säker?
    Ok, jag tolkade det så eftersom du skrev att du inte låg i "riskzonen" Då tolkade jag dig tydligen fel.
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:26:02 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:24:04 följande: Generellt kortare livslängd, högre infektionskänslighet, lägre IQ-nivå, social utsatthet är väl några saker som skiljer en pojke med DS från en pojke utan DS?
    Trodde jag redan rättat dig om det där med livslängden?
    -och "generellt".. Vet du, jag är ganska trött på att det alltid ska vara "generellt".. för "generellt" sett så hade jag inte haft fyra barn, ens... mer typ.. 2½?

Nu undrar jag; vad är det som skiljer en pojke med DS från en utan DS, mer än dessa bitar? För det lät på MILF som om det gjorde det, annat än de medicinska bitarna.
    Eller är du MILF?
  • anne h
    rosita333 skrev 2008-01-02 00:24:40 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:21:50 följande: hon har väl inte påstått att hon inte har en risk att få ett barn med ds, bara att risken ÖKAR i takt med ålder. Vetenskapligt bevisat!
    hon har påstått att hon inte ligger i riskzonen för att få barn med DS, nu är det så att det gör alla som blir gravida!
    MILF skrev 2008-01-02 00:28:54 följande:
    Nu är jag ju lite av en feminist-kärring. Jag tror att pojkar i grund och botten är lika flickor, att de stora skillnaderna beror på hur man fostrar barnen. Dels pga kläder och dels pga känslighet osv.anne h skrev 2008-01-02 00:24:04 följande:
    *flinar* du skulle sett mina grabbar.. de har båda gått med klänningar när de var mindre, de ville ha det så klart de fick.
    likaså tjejerna.. klänningar ville de absolut inte ha, numer har den ena det med glädje, den andra är hårdrockare med allt vad det innebär.. glöm allt vad klänningar och flickaktigt heter, det ska vara svart och killbrallor och kängor osv.. o svartsvartkoooolsvart, som lillebror säger.
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:31:25 följande:
    Äh, skit i det här inlägget -läste helt fel. Har svårt att hänge med så här på kvällskvisten dagen efter nyår.
    Inte gör det något, det var kul att svara på iaf.
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:33:48 följande:
    ... 55-60 år är den genomsnittliga livslängden för personer med DS.www.omsorgsmedicin.nu/utvecklingsstorning_och...
    gamla fakta, bara så du vet. Många som dog förr redan i späd ålder pga hjärtfel som numer alltid op.
    mammapuh skrev 2008-01-02 00:32:03 följande:
    Oj oj oj du håller inte normen Anne! *S*
    nä, jag gör väl inte det..
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:36:36 följande:
    Ja Precis. Och så roligt är det väl inte att ens spädbarn dör pga DS?
    de absolut flesta barn som föds som har DS klarar sig, det är ytterst få som dör. Detta pga att man numer alltid op de hjärtfel som förekommer, vilket var den störta orsaken till att barn med DS dog i tidig ålder förr.

Men du har rätt, det är aldrig "roligt" när ett barn dör.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!