Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:39:10 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:36:13 följande: Det är samma siffror som de flesta källor anger om man använder sökfunktionen på t ex Google. Men å andra sidan, SÅ mycket har inte hunnit hända under de senaste tio åren, även om människor med DS levde till 9 års ålder i genomsnitt, år 1929.
    klart det är samma siffror, de barn som opererats för hjärtfelen lever ju än, deras livslängd är inte medräknad i de gamla siffrorna.

Vänta en 60-70 år så har du de rätta siffrorna för de barn som finns nu..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:38:29 följande:
    Oj, höll på att missa ditt inlägg. Visst skiljer det mycket på ett barn med DS och ett utan. Bara om man tänker på diverse hjälpmedel som behövs till ett barn med DS (som i vissa fall speciella tandborstar), vissa barn med DS behöver syrgas på natten för att kunna andas (får panik när de skall somna för att det känns som att dom skall dö) osv. Sen för att inte tala om de timmar man måste sitta och ofta NÖTA in saker barnet skall minnas -vilken jag även måste göra ibland, speciellt om det kommer till matematik)- men som för mig nästan alltid sitter där andra gången och sitter resten av livet. osv osv.anne h skrev 2008-01-02 00:30:16 följande:
    ok, det var så du menade.
    Jo, man måste nöta lite mer, däremot det om panik vid sängdags har jag inte hört, men det förekommer säkert (nä, jag vet, jag vet inte allt. )
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:39:38 följande:
    Dom kan också dö PÅ GRUND AV Ds.
    Inte då! man dör inte pga DS.
  • anne h
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:42:37 följande:
    anne h skrev 2008-01-02 00:41:58 följande: Men jag har ingen nytta av siffror som kommer om 70 år :P
    ok, men iaf: de siffror du upprepar är gamla, de är icke relevanta vad gäller de personer med DS som föds i dag.
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:52:35 följande:
    Så som jag har läst så förekommer problem med sömn och insomning då barn har endera stora tonsiller och/eller sömnapné pga slappare muskeltonus. Tro om det blev rättstavat?anne h skrev 2008-01-02 00:44:33 följande:
    ok, har inga såna problem här. tack och lov, räcker med tonåringar som inte vill i säng när det är natt.. haha
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:54:20 följande:
    Min skrutt är också värdelös på att sova. Nu tog jag dock bara upp några exempel som kan vara jobbiga för föräldrar och barn.Det är bland annat det som skrämmer (iaf mig). Tänk om MITT barn (om jag fick ett barn med DS) skulle få alla problem ett barn med DS kan ha och har hög risk att få.
    finns nog inte en person med DS som har allt det.
  • anne h
    MILF skrev 2008-01-02 00:55:05 följande:
    Stör dom din Familjelivs-stund? anne h skrev 2008-01-02 00:53:58 följande:
    menar du.. *flinar*
    Jo, de gör ju det!! så jag måste lämna datorn emellanåt, de vet när de ska passa på. Å andra sidan är det jag som vet hur routern fungerar, kan alltid hota med att dra ur den, så de inte kan surfa.. haha
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-01-02 01:00:29 följande:
    Stackars barn *S*
    Stackars barn?! Du menar stackars morsan, som måste gå från datorn..

haha
  • anne h
    mammapuh skrev 2008-01-02 01:03:25 följande:
    Nej stackars barn men så har jag inga tonåringar
    det kommer, var så säker..
  • anne h
    sunt liv skrev 2008-01-02 01:45:02 följande:
    men en fråga bara menar du att din tid vid datan´är så viktig
    Vem frågar du? Om det var mig så var det ett skämt, ifall det inte framgick. *ler*
  • anne h
    sunt liv skrev 2008-01-02 02:01:04 följande:
    ja de va dig ja frågade tack för svaret
    Däremot var det inget skämt det jag skrev om att jag har problem med tonåringarna och inte med barnet med DS.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!