• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    DaCiss skrev 2007-11-09 15:05:12 följande:
    Ja, alternativen var ju inte så många heller. Gav inte mycket rum för de olika åsikter som finns i ämnet. Finns bara en boll emellan de båda alternativen också, och ingen förklaring till vad den står för. Därför antog jag bara att den stod för varken för eller emot och klicka in den. Men hade gärna sett en mer nyanserad omröstning.
    Jag också, skulle vara väldigt intressant att s hur folk VERKLIGEN stod i ämnet, utan missvisande och ledande alternativ och utan felaktiga ordval i rubriken (vem är inte emot stympning liksom, jag tror att folk svarar olika eftersom det inte går att förstå rubriken!)
    jag själv som är FÖr omskärelse svara att det är hemskt eftersom omröstningen handlar om stympning....Resultatet blir missvisande!
  • Corp

Unbornchild skrev 2007-11-09 15:07:10 följande:

haha och du förväntar inte dig dessa resultat från folket här på fl??? ha ha
    :) vi är alla här och vad vi än säger spelar inte så stor roll kan jag tänka mig
  • Unbornchild
    Corp skrev 2007-11-09 15:08:38 följande:
    Unbornchild skrev 2007-11-09 15:07:10 följande:
    :) vi är alla här och vad vi än säger spelar inte så stor roll kan jag tänka mig
    klart att det spelar roll...
  • Bempa
    Ayishaaa skrev 2007-11-09 15:08:32 följande:
    Jag också, skulle vara väldigt intressant att s hur folk VERKLIGEN stod i ämnet, utan missvisande och ledande alternativ och utan felaktiga ordval i rubriken (vem är inte emot stympning liksom, jag tror att folk svarar olika eftersom det inte går att förstå rubriken!)jag själv som är FÖr omskärelse svara att det är hemskt eftersom omröstningen handlar om stympning....Resultatet blir missvisande!

Sååå missvisande är det ju inte, o alla kan väl tänka själva, även om alternativen är lite hårddragna.
    Antingen är man för eller emot, inte svårare än så

O ordet stympning, ja en hel del anser ju att det är precis vad det är så. Det står ju /omskärelse, så jag tror att alla fattar

• Sweden

Lite forvirrande rubrik, omskarelse ar ju inte samma sak som konsstympning?

• Unbornchild
    Sweden skrev 2007-11-09 15:14:19 följande:
    enligt fl är det samma sak...haha
  • Ayishaaa
    Bempa skrev 2007-11-09 15:13:30 följande:
    Sååå missvisande är det ju inte, o alla kan väl tänka själva, även om alternativen är lite hårddragna. Antingen är man för eller emot, inte svårare än så
    O ordet stympning, ja en hel del anser ju att det är precis vad det är så. Det står ju /omskärelse, så jag tror att alla fattar
    Det är vädligt missvisande, vad svarar man på?

För eller Emot könsstympning eller
    För eller emot omskärelse?

Det är ju två helt olika ingrepp och begrepp, känns väldigt konstigt att svara på frågan

Jag svrade Emot eftersom jag är emot STYMPNING men jag är För omskärelse, svarade jag fel då? Tror säkert fler blivit förvirrade av rubriken.
  • Corp

Unbornchild skrev 2007-11-09 15:10:28 följande:

klart att det spelar roll...
    kanske för stor roll då
  • Ayishaaa
    Sweden skrev 2007-11-09 15:14:19 följande:
    Nej det är inte samma sak och jag tycker därför omröstningen och resultatet är helt irrelevant
  • Unbornchild
    Corp skrev 2007-11-09 15:19:00 följande:
    Unbornchild skrev 2007-11-09 15:10:28 följande:
    kanske för stor roll då
    inte i den här frågan..
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning