• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Kianas Mami

Det är stor skillnad på könstympning och omskärelse....verkligen inte samma sak...!!

• palmblad

Mellvis: Och för att vi själva reser i världen. Framförallt kommer sjukdomar tillbaka om man slutar vaccinera.

• Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-11 13:55:15 följande:
    Tyvärr så har många dödliga sjukdomar kommit tillbaks på grund av invandring.
    Ja precis, för man blir ju inte undersökt och testad det första som händer. Snacka om okunskap som präglar detta inlägg.
  • Eisa

Låt oss hylla den jättenödvändiga förhuden! Jaaaaa

*ironi*

• Ayishaaa
    Eisa skrev 2007-11-11 20:58:44 följande:
    Låt oss hylla den jättenödvändiga förhuden! Jaaaaa*ironi*
    Ja, eller som uttryckt i en annan tråd, Varför ta bort det bästa männen har. Måste bara påpeka att personen som skrev detta inte kan ha haft mycket kontakt med män, hehe
  • palmblad

Det görs visst vissa tester på flyktingar för att kolla sjukdomar, men det sägs att det bara är för deras egen skull.

• Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-11 21:21:12 följande:
    Det görs visst vissa tester på flyktingar för att kolla sjukdomar, men det sägs att det bara är för deras egen skull.
    "vissa" tester är fel, det görs omfattande undersökningar och testtagning. Naturligtvis för deras egen skull.
  • palmblad

Och för att de inte ska föra smittan vidare.

• FruMansour
    Kianas Mami skrev 2007-11-11 13:58:33 följande:
    Det är stor skillnad på könstympning och omskärelse....verkligen inte samma sak...!!
    Nä och av den anledningen så kan jag inte rösta..... Omöjligt!
  • FruMansour
    Ayishaaa skrev 2007-11-11 21:22:49 följande:
    "vissa" tester är fel, det görs omfattande undersökningar och testtagning. Naturligtvis för deras egen skull.
    Vet också att det är så.......Har jobbat med invandrarungdomar som kommer ensam till Sverige.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning