• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • miss chilli

Nej den här diskussionen kan hålla på i all evighet så nu lägger jag ner . ha en bra kväll!

• DaCiss

Jo, fast i de fall där någon smittats med polio är det ändå inte det vanligaste att få förlamningar. Vanligaste symtom är feber och kräkningar.

miss chilli skrev 2007-11-09 17:59:43 följande:

Ja jag har respekt för andras val. Men jag tycker ändå att det är fel att göra ett sådant ingrepp på ett barn. Personligen anser jag inte att en förhudsinfektion är lika hotande och allvarlig som en förlamning av mitt barn skulle vara. Jag tycker att skillnaden är alldeles för stor för att jämföra. Det finns ju flera delar av kroppen som skulle vara praktiska att ta bort i förebyggande syfte om man tänker efter,
  • Niinii

Jag kommer låta mina söner bli omskurna.
    Vad ska ni göra åt det liksom? Jag skiter väl i vad ni tycker och anser. Ni får helt enkelt hålla er undan från mig så undviker jag folk som er så mycket jag kan.
    Fattar inte varför man ska tjaffsa och eftersom det vaken skadar mig eller mina söner så är det bara NI som drabbas. Det rör mig inte i ryggen att ni tycker dt är upprörande det struntr jag fullständigt i. Den ända som det drabbar är ni själva.
    Har aldrig träffat en omskuren man som inte är nöjd och stolt över det. De växer upp med att de är renare, fräschare och snyggare där nere än alla de andra, alltså växer de inte upp med att det på något sätt skulle vara synd om de -som ni försöker få det till.
    Prova ge en omskuren kille/man en klapp på huvudet och säg till HONOM att han är könsstympad så får ni se hur de kommer skratta åt er.

• Corp

Det är väl heller inte frågan om vad andra sak eller får göra. Tanken nog att diskutera det mer i etisk anda, men här kan man vara antigen för eller emot.. Å vad ska ni göra åt det liksom?

• Moj Katile

Kassa alternativ att välja på tycker definitivt jag!
    Jag är varken för eller imor men anser att det är upp till föräldrarna att bestämma det!!
    Jag vet itne vad som är bäst för någon annans barn! De följer de normer och värderingar de tror är bäst å jag följer det JAG tror är bäst!

• Chai Latte

DaCiss - WORD haha fett bra skrivet!! I totally agree with you!

• DaCiss

Tack

Chai Latte skrev 2007-11-10 21:48:59 följande:

DaCiss - WORD haha fett bra skrivet!! I totally agree with you!
  • Mellvis
    Ayishaaa skrev 2007-11-09 16:56:03 följande:
    miss chilli skrev 2007-11-09 16:52:32 följande:
    'Vi kör igen, varför ska man då vaccinera sina barn? för att de KAN få en sjukdom som är utrotad sedan massor av år tillbaks?
    Tyvärr så har många dödliga sjukdomar kommit tillbaks på grund av invandring.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning