• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Mysluvan

Jag är emot sådana operationer om det inte finns medicinsk anledning. Dels tycker jag barnet ska få välja själv + att jag vet hur ont det gör för en kille som opererat förhuden efter operationen. Så jag tycker inte man ska utsätta dem för det i onödan.

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Mysluvan

Synd att det ska stå hemskt före första altrenativet, jag tycker mest att det är onödigt och är därför emot.
    Hemskt tycker jag är ett ganska starkt ord.

Är det värt att rätta stavfel? Eller förstår du ändå..
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-09 12:23:16 följande:

Men lilla vän, det finns miljoner med källhänvisningar till medicinsk omskärelse. Är så trött på dina påhopp och ditt sätt att märka varje litet ord.
    Du kallar mig inte lilla vän ! det är respektlöst. Nu har du larvat dig nog framför mina ögon. Adios.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-09 15:00:09 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-09 12:23:16 följande:
    Du kallar mig inte lilla vän ! det är respektlöst. Nu har du larvat dig nog framför mina ögon. Adios.
    Påvilket sätt är lilla vän respektlöst? jag fattar inte?
  • Ayishaaa

resultatet är ganska missvisande då det handlar om könsstympning, väldigt få som förstår vad omröstningen egentligen handlar om!

• DaCiss

Ja, alternativen var ju inte så många heller. Gav inte mycket rum för de olika åsikter som finns i ämnet.

Finns bara en boll emellan de båda alternativen också, och ingen förklaring till vad den står för. Därför antog jag bara att den stod för varken för eller emot och klicka in den.

Men hade gärna sett en mer nyanserad omröstning.

Corp skrev 2007-11-09 15:01:27 följande:
    76%, klar majoritet är emot.
  • Unbornchild
    Corp skrev 2007-11-09 15:01:27 följande:
    76%, klar majoritet är emot.
    haha och du förväntar inte dig dessa resultat från folket här på fl??? ha ha
  • Bempa
    Belinda80 skrev 2007-11-08 23:06:42 följande:
    Min son kommer ömskäras snart
    nyfiken på varför ni gör det???

Själv är jag emot, kort o gott.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning