• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Tilcha

de flesta omskärelser görs inte pga nåt medicinsk syfte. Visst finns det vissa sådana oxå men det tycker inte jag riktigt e samma sak. Antog att TS inte menade om man gör det i medicinsk syfte.

De finns de som påstår att det är bättre rent medicinsk att omskära än att låta förhuden vara kvar. Och det är det jag menar.

• miss chilli

Om en kille har för trång förhud är ju ett måste att omskära, oftast. En liten bebis har knappast för trång förhud.

• Ayishaaa
    Tilcha skrev 2007-11-08 23:04:02 följande:
    de flesta omskärelser görs inte pga nåt medicinsk syfte. Visst finns det vissa sådana oxå men det tycker inte jag riktigt e samma sak. Antog att TS inte menade om man gör det i medicinsk syfte.De finns de som påstår att det är bättre rent medicinsk att omskära än att låta förhuden vara kvar. Och det är det jag menar.
    "De flesta omskärelser görs inte pga nåt medicinskt....."

Var har du tagit denna information ifrån?
  • Belinda80

Min son kommer ömskäras snart

* Mamma Till Milan 070911 *
  • Tilcha
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 23:06:11 följande:
    "De flesta omskärelser görs inte pga nåt medicinskt....."Var har du tagit denna information ifrån?
    det är ju intressant att du är som en enda stor uppslagsbok. Har sett dig i flera trådar och du har ju rätt i allting. Måste kännas skönt att alltid veta allt.

Jag har hört den informationen. Bl.a. från seriösa program på tv och läkare.
  • Ayishaaa
    Tilcha skrev 2007-11-08 23:12:22 följande:
    det är ju intressant att du är som en enda stor uppslagsbok. Har sett dig i flera trådar och du har ju rätt i allting. Måste kännas skönt att alltid veta allt.Jag har hört den informationen. Bl.a. från seriösa program på tv och läkare.
    Eftersom det här är den 300:de tråden om samma ämne så har man införskaffat sig en stor del kunskap i ämnet, det är oundvikligt. Ja det känns rätt bra att ha kunskap i ett ämne jag diskuterar. Man ska liksom inte hoppa från hopptornet om man inte kan simma.
  • Tilcha

Jag är emot det om det inte görs i medicinskt syfte.

E det ok med det svaret eller?

• Corp

Obehagligt då man inte får tycka vad man gör utan att få dödlig flås i nacken.

• Corp

Åsikter är inte WRONG, åsikter är inte heller rätt. De bara är och förhoppningsvis kan dom även diskuteras !

• miss chilli

Jag skulle gärna vilja se källa som styrker att de flesta manliga omskärelserna sker i medicinskt syfte..har svårt att tro att det är så, men det kanske det är?

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning