• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:34:16 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:32:16 följande:
    Öh öh ... gör inte du det också ?
    Var då?
  • Edwina

ALDRIG att jag skulle begå detta övergrepp mot mitt barn!!!!

• Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:36:10 följande:

Var då?
    Varje gång du skriver uttrycker du vad du tycker, tänker och känner eller har jag missat någonting ?
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:39:54 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:36:10 följande:
    Varje gång du skriver uttrycker du vad du tycker, tänker och känner eller har jag missat någonting ?
    Jag tror det, var vänligt läs igenom mina inlägg igen. Tolka dem inte utan läs dem såsom jag skrivit dem
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:40:44 följande:

Jag tror det, var vänligt läs igenom mina inlägg igen. Tolka dem inte utan läs dem såsom jag skrivit dem
    Det är det jag gör, därför jag heller inte förstå vad du påstår. Jag måste inte, tycker ändå att omskärelse av omyndiga är ett övergrepp.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:42:05 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:40:44 följande:
    Det är det jag gör, därför jag heller inte förstå vad du påstår. Jag måste inte, tycker ändå att omskärelse av omyndiga är ett övergrepp.
    Du måste inte och ändå tycker du vad? Är jag trött eller uttrycker du dig som ett virrvarr? jag fattar inte vad du skriver (jag förmodar att jag är astrött)
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:43:13 följande:

Du måste inte och ändå tycker du vad? Är jag trött eller uttrycker du dig som ett virrvarr? jag fattar inte vad du skriver (jag förmodar att jag är astrött)
    Känner igen känslan.
  • Tilcha

Emot!
    Tycker att det är nånting man ska välja när man blir äldre.
    Såg oxå programmet om omskärelse och det var helt fruktansvärt.
    Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela.

• Ayishaaa
    Tilcha skrev 2007-11-08 22:54:35 följande:
    Emot!Tycker att det är nånting man ska välja när man blir äldre.Såg oxå programmet om omskärelse och det var helt fruktansvärt. Dessutom finns det inget medicinsk syfte med det hela.
    Eh, WRONG. Läs om infektioner i förhuden, om för trång förhud.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning