• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:05:08 följande:
    AyishaaaLitar du sällan på att människor kan tänka själva ? Jag menar, du talar som att du utgick ifrån att alla är idioter och inte ser det du gör, bara för att de inte resonerar och svarar som du vill själv.
    HAHA, Nej jag litar inte på det. Jag har vant mig vid att alla trycker in ord i min mun, berättar hur jag ska känna och tycka och tänka (speciellt här på fl i vissa andra diskussioner).
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:06:18 följande:

HAHA, Nej jag litar inte på det. Jag har vant mig vid att alla trycker in ord i min mun, berättar hur jag ska känna och tycka och tänka (speciellt här på fl i vissa andra diskussioner).
    Inte undra på, du bjuder in många.
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:14:11 följande:
    Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:06:18 följande:
    Inte undra på, du bjuder in många.
    Förstår inte?
  • Shirley
    EMOT, tycker det är vidrigt att göra sånna ingrepp på någon som inte kan fatta beslutat SJÄLV
  • Dag o natt

Men du Ayishaaa. Den andra tråden var ju inte direkt positiv till omskurning men det var många som tyckte det var okej där ändå. Folk har sin uppfattning redan innan i ämnet och kommer yttra sig oavsett hur jag formulerat mig, Jag tyckte det var neutralt iaf..

• Corp

Ayishaaa

Det kanske inte alls är som du tror alla gånger, att andra vill trycka in orden i din mun och säga hur du ska vara. Men jag ska nu inte säga dig hur du ska tänka eller känna, säger bara att om du VET att där är så kan det heller inte bli på annat sätt än som du tror. Du bjuder alltså in översittare eftersom alla ÄR det enligt dig själv.

• miss chilli
    Shirley skrev 2007-11-08 22:19:16 följande:
    EMOT, tycker det är vidrigt att göra sånna ingrepp på någon som inte kan fatta beslutat SJÄLV
    Håller med!
  • Ayishaaa
    Corp skrev 2007-11-08 22:26:54 följande:
    Ayishaaa Det kanske inte alls är som du tror alla gånger, att andra vill trycka in orden i din mun och säga hur du ska vara. Men jag ska nu inte säga dig hur du ska tänka eller känna, säger bara att om du VET att där är så kan det heller inte bli på annat sätt än som du tror. Du bjuder alltså in översittare eftersom alla ÄR det enligt dig själv.
    Öh, var har jag sagt att alla är översittare? Precis vad jag menade, folk ska slänga in egna värdeirngar och tolkningar i allt. Vad jag menade med att folk gärna vill säga vad man ska tycka handlar om slöjan inte omskärelsen.
  • Corp

Ayishaaa skrev 2007-11-08 22:32:16 följande:

folk ska slänga in egna värdeirngar och tolkningar i allt.
    Öh öh ... gör inte du det också ?
  • Triple Trouble

emot, låt alla få bestämma själva. Oavsett om svaren är styrda eller ej så hade jag fortfarande tyckt så.

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning