Jo, men jämförelsen mellan vaccination och omskärelse kommer ju från att det finns föräldrar som väljer att omskära pga medicinska skäl, i förebyggande syfte. Och det är vad vi gör med våra barn, trots risker vid själva vaccinationen.
Och då är vi föräldrar väldigt lika, de flesta av oss gör saker med våra barn med deras bästa i åtanke.
miss chilli skrev 2007-11-09 16:40:02 följande:
Jag tror ärligt talat inte att det är speciellt många män som lider av det här. Den enda jag har hört var en muslimsk man på tv för ett tag sedan som ogillade allt vad omskärelse innebär och som aldrig själv skulle göra det på sina egna barn. Det är själva ingreppet i sig som jag kan tycka är så jäkla onödigt. Precis lika onödigt som att göra hål i små bebisöron. Varför ändra ngt på sitt barn när man inte behöver? Det är det jag inte fattar. Och att jämföra det med vaccination...jaa, ni tror inte att dessa sjukdomar skulle komma tillbaka om folk slutade vaccinera sina barn? Att ett barn reagerar på ett vaccin betyder ju att det förmodligen skulle bli riktigt sjuk om det fick sjukdomen. En sån här diskussion kommer aldrig någonvart. Det är likadant med diskussionen om barn och öronhåltagning. Varför göra ett onödigt ingrepp på sitt barn bara för att det är "tradition"?