• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • DaCiss

Jag svarade i början på inlägget. Nej, jag tycker inte det är respektlöst att bara tala om sin åsikt på hur man ser på själva ingreppet rent etiskt och moraliskt.

Corp skrev 2007-11-13 16:38:15 följande:
    DaCiss skrev 2007-11-13 16:30:19 följande:
    Du menar om man talar illa om föräldrarna som väljer att göra det ? För man måste väl kunna få tala illa om själva ingreppet eftersom det är det det är frågan om.Jag ställer om samma fråga.Anser du att det inte är att respektera andra föräldrars val att omskära om man tycker att det är oetiskt och fel att göra det ?
  • DaCiss

Jag har inte sett att något du skrivit tar död på "svepskäl" som du kallar det. Folk har sina orsaker har jag svarat dig och det är inte svepskäl om inte de känner att det är det själva.

palmblad skrev 2007-11-13 16:37:20 följande:
    Intressant att se om man får nåt svar på inlägg 322. Man brukar ju inte få svar på sånt, som tar död på svepskälen.
  • palmblad

Jag är bara intresserad av ett svar på frågan.

• Lequisha
    palmblad skrev 2007-11-13 17:00:10 följande:
    Jag är bara intresserad av ett svar på frågan.
    Nej jag tycker inte man bör ta bort ytteröronen på barn.
  • Lequisha
    Lequisha skrev 2007-11-13 17:02:05 följande:
    Nej jag tycker inte man bör ta bort ytteröronen på barn.
    För att utveckla svaret lite.
    Jag har förståelse för att man tar bort förhud där det finns bakomliggande orsaker såsom kultur, religion och hygien.
    Jag känner däremot inte till några sådana orsaker för att ta bort ytteröronen och därför tycker jag inte det ok.
  • palmblad

Det blir vax i öronen.¨
    Räcker inte exempelt kan vi ta näsan med allt snor.
    Eller naglarna.

• palmblad

Det är inte förrän man visar segertecken som man får svar på frågor som tar död på svepskälen.

• palmblad

Men om jag kommer på en religion som visar förbund på Gud genom att ta bort ytteröronen? Är andra religioner mer värd en min?

• Corp

DaCiss skrev 2007-11-13 16:59:04 följande:

Jag svarade i början på inlägget. Nej, jag tycker inte det är respektlöst att bara tala om sin åsikt på hur man ser på själva ingreppet rent etiskt och moraliskt.
    Bra bra... då förstår jag tack.
  • Lequisha

Kanske det trots allt skulle vara bra att ta bort ytteröronen på vissa. Då går det inte att stoppa fingrarna i dom och skrika bingolingo
    En stor fördel, kanske.

Svar på tråden Omskärelse/könsstympning