• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • DaCiss

Jo men lever du i det landet och ser enbart fördelar och inga nackdelar så fortsätter du ju med det.

Du har dina orsaker för varför du gör vad du gör med dina barn. Andra har sina och det får man respektera. Så länge man inte ser att massa barn far illa och får traumatiska men av hur deras föräldrar behandlar dem så får man respektera orsakerna

palmblad skrev 2007-11-13 16:09:24 följande:
    Det är inte risker det handlar om. Bara att man gjort denna stympning sen urminnes tider o vägrar inse att det är 2007.
  • Lequisha
    palmblad skrev 2007-11-13 16:18:14 följande:
    Skitsnack som ni alla vet.
    Ja, för en som inte tror på fakta kan det nog vara det.
  • palmblad

När man informerade i aktuella länder, att kvinnlig könsstympning inte behövs o att det t.o.m är farligt, började vissa länder att backa med denna sedvänja. De blev glada att de fick bättre kunskaper. Dags att göra detsamma för pojkarnas del.

• DaCiss

Och respektera deras val. Man måste ju ändå förstå att föräldrarna gör mycket av detta med barnets bästa i tankarna.

• palmblad

Jag har tillräcklig fakta, två söner o inga problem.

• DaCiss

Var har du faktan på att det till och med är farligt? Om nu redan WHO säger att det i vissa fall är att rekommendera?

palmblad skrev 2007-11-13 16:22:20 följande:
    När man informerade i aktuella länder, att kvinnlig könsstympning inte behövs o att det t.o.m är farligt, började vissa länder att backa med denna sedvänja. De blev glada att de fick bättre kunskaper. Dags att göra detsamma för pojkarnas del.
  • Corp

DaCiss

Anser du att man inte respekterar andra föräldrars val att omskära om man själv tycker att det är oetiskt och fel ?

• palmblad

NEJ! Jag respekterar inte att andra väljer att skära i sina spädbarn!

• Corp

palmblad skrev 2007-11-13 16:23:45 följande:

NEJ! Jag respekterar inte att andra väljer att skära i sina spädbarn!
    De behöver man inte göra heller
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning