• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:34:47 följande:
    Ska åberopa barnkonventionen.Det strider mot den så det förslår.
    jasså, vilket punkt då?
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:45:06 följande:
    Ta o läs, så fattar du.
    Jag har hela barnkonventionen i huvudet, säg du vilken punkt omskärelse strider mot.
  • palmblad

Nej, fattar du inte själv är det beklagligt och nu ska jag ta itu med det.

• Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-13 20:48:03 följande:
    Nej, fattar du inte själv är det beklagligt och nu ska jag ta itu med det.
    Eftersom jag har arbetat med barnkonventionen skulle jag vilja veta vilken punkt du menar. Om du inte har något att tillägga så säg inget alls istället, du måste väl ändå tycka att det är bättre att ha belägg för sina yttranden??
  • Lequisha
    palmblad skrev 2007-11-13 20:34:47 följande:
    Ska åberopa barnkonventionen.Det strider mot den så det förslår.
    För att göra omskärelse olagligt i Sverige, eller arbeta för att informera och upplysa människor om de risker du anser att omskärelse innebär?
  • Ayishaaa
    Lequisha skrev 2007-11-13 21:37:43 följande:
    För att göra omskärelse olagligt i Sverige, eller arbeta för att informera och upplysa människor om de risker du anser att omskärelse innebär?
    Barnkonventionen ger ett påbud att omskärelse ska vara tillåtet :)

Artikel 30
    Barnet, som tillhör minoritetsgrupper eller ursprungsbefolkningar, har rätt till sitt språk, sin kultur och religion.
  • Mellvis
    Ayishaaa skrev 2007-11-13 22:03:50 följande:
    Barnkonventionen ger ett påbud att omskärelse ska vara tillåtet :) Artikel 30 Barnet, som tillhör minoritetsgrupper eller ursprungsbefolkningar, har rätt till sitt språk, sin kultur och religion.
    Alltså är det bara en gammal vana.Inte för barnets bästa.
  • Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-13 22:40:16 följande:
    Alltså är det bara en gammal vana.Inte för barnets bästa.
    ?
  • Lequisha
    Ayishaaa skrev 2007-11-13 22:03:50 följande:
    Barnkonventionen ger ett påbud att omskärelse ska vara tillåtet :) Artikel 30 Barnet, som tillhör minoritetsgrupper eller ursprungsbefolkningar, har rätt till sitt språk, sin kultur och religion.
    Jo, jag undrar bara vad det är Palmblad vill ta itu med. Vad hennes "mission" är
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning