Att omskära ett barn utan dess eget medgivande är ren och skär STYMPNING, och de föräldrar som tillåter eller tvingar sina söner att genomgå en omskärelse utan sitt medgivande borde polisanmälas och dömas till fängelse (helst i flera år, för den allmänpreventiva nyttan). Jag anser detta därför att ingen annan än jag själv bestämmer över min kropp, och är jag för ung att förstå frågans natur så ska man OBÖNHÖRLIGEN vänta tills barnet själv kan avgöra vad det hela handlar om, och vad han riskerar att gå miste om. Att män som blivit omskurna som barn uttalar sig positivt om omskärelse i detta forum är jag helt övertygad om beror på att dessa stackars män ännu ej har förstått vad dom gått miste om, då dom ju ej kan jämföra hur det är att inte vara omskuren. Men med lite huvudräkning så kan nog de flesta få en hum om vad de omskurna gossarna går miste om. Man vet idag att av alla de känsliga nervreceptorer som finns i penis, så sitter 80% av dessa i förhuden (och inte i ollonet, som man kanske tror) och om man då vid omskärelsen tar bort det mesta av förhuden, så stympar man ju automatiskt bort de flesta av dessa 80% nervreceptorer, vilket enkelt betyder att kvar finns ca 25% av det totala antalet känselreceptorer. Vem är då så dum att han tror att denna 25%-iga känsel skulle ge en lika bra sexuell upplevelse som en 100%-ig penis med förhud? Vidare skall inte glömmas bort att alla operationer riskerar att ge olika komplikationer, och en omskärelse ger ALLTID ärrvävnad, som ofta blir till ett smärtsamt livslångt lidande för den omskurne. Vid manuell omskärelse (ej den Amerikanska modellen med olika klämmor) så spars ju ofta den känsliga strängen under ollonet, och denna kommer då ofta att utsättas för stora påfrestningar, bla. vid införandet i slidan, vilket hos många omskurna uppfattas som mycket smärtsamt. Förövrigt så har förhuden också den uppgiften att underlätta införandet i slidan. Även huden på ollonet (som ju egentligen är ett invärtes organ) blir ju efter omskärelsen kraftigt förtjockad pga. nötningen mot underkläder etc. vilket även detta ytterligare minskar känsligheten i penis. Ytterligare en anledning att inte omskära, är den att när mannen blir äldre och hans testosteron nivåer börjar minska (i 50-års åldern) så minskar också lusten för sex, detta är inget större problem för förhudsmannen som fortfarande har mycket känsel kvar i sin penis, men för den omskurne mannen kan detta innebära slutet på det sexuella samlivet, då känsligheten i denna ålder sjunker till noll, och endast smärtorna finns kvar! Betänk dessa saker innan ni yttrar er positivt om omskärelse.