• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    Thor skrev 2007-11-14 15:37:01 följande:
    Ja barn blir brutalt stympande av sina föräldrar. Det är den sorgliga verkligheten vi lever i. det som är mer sorgligt att samma föräldrar sitter här och försvarar detta samt hånar alla som inte håller med dem.För man kan inte tolka ditt inlägg på annat sätt.
    jag är ledsen, jag har tillbringat en vecka nu att diskutera med ignoranta människor. Tålamodet är slut, jag kan inte diskutera med ännu en person som väljer bort att läsa svar.
  • enny signatur

bara rubriken räker för att det ska vara partiskt...

• Larsgubben
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 15:30:50 följande:
    Tror du han/hon kommr fatta det någongång eller? Nej, jag funderar på att köpa ett lexikon och skicka till människan.
    Kanske det vore en god idé...
  • Thor
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 15:38:46 följande:
    jag är ledsen, jag har tillbringat en vecka nu att diskutera med ignoranta människor. Tålamodet är slut, jag kan inte diskutera med ännu en person som väljer bort att läsa svar.
    Jag har läst denna tråden, det mesta av den i alla fal. Och jag tycker att era ?argument? är ren och skär skitsnack för att försvara traditioner som inte hör hemma i vår tid/världsdel.
    Vi snackar inte om mellanöstern för 1000 år sen utan vi snackar om Sverige 2007.
  • Ayishaaa
    Thor skrev 2007-11-14 15:41:59 följande:
    Jag har läst denna tråden, det mesta av den i alla fal. Och jag tycker att era ?argument? är ren och skär skitsnack för att försvara traditioner som inte hör hemma i vår tid/världsdel.Vi snackar inte om mellanöstern för 1000 år sen utan vi snackar om Sverige 2007.
    Jasså, jag som trodde att man hade ett fritt val om sin klädsel i Sverige 2007? Eller hade jag fel, ska alla ha uniform och lika klädsel eller? Snälla berätta, måste alla ha H&M kläder och kortkort kjol i Sverige 2007?
  • palmblad

Att påstå att de flesta bara snittar förhuden är rent ljug. Ni säger ju själva att den ska bort. Hur går det ihop?

• Thor
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 15:46:09 följande:
    Jasså, jag som trodde att man hade ett fritt val om sin klädsel i Sverige 2007? Eller hade jag fel, ska alla ha uniform och lika klädsel eller? Snälla berätta, måste alla ha H&M kläder och kortkort kjol i Sverige 2007?
    Klädsel ? Jag snackar inte om klädsel i denna tråden jag motsätter mig onödig, meningslös, systematiskt könsstympning på grund av föråldrade traditioner.

Eller menar du på fullt alvar att hud faller under klädsel och kan bara bytas/skäras av vid behov?
  • Ayishaaa
    Thor skrev 2007-11-14 15:49:30 följande:
    Klädsel ? Jag snackar inte om klädsel i denna tråden jag motsätter mig onödig, meningslös, systematiskt könsstympning på grund av föråldrade traditioner.Eller menar du på fullt alvar att hud faller under klädsel och kan bara bytas/skäras av vid behov?
    haha, diskuterar klädsel i en annan tråd så det blev lite beblandat. Glöm mitt sista inlägg!
  • Mellvis

Tack,Tack.
    Försvara förhuden på alla barn.

• Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-14 15:46:16 följande:
    Att påstå att de flesta bara snittar förhuden är rent ljug. Ni säger ju själva att den ska bort. Hur går det ihop?
    Okej, grejjen är lite att ditt "allt ni säger är ljug" argument tryter rätt rejält.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning