• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa
    Bobbenn skrev 2007-11-14 17:25:03 följande:
    Vad jag inte förstår är varför masn måste göra det på spädbarn. Varför kan dom inte få välja själva senare? Har man ingen moral i kroppen undrar jag?
    en fråga, skrev du inte förrut att du var Muslim?
  • Bobbenn
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 17:30:12 följande:
    Ja och omskärelsen blir inte obligatorisk förrän du är myndig
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Bobbenn
    palmblad skrev 2007-11-14 17:28:53 följande:
    De KAN inte vänta tills de är vuxna, när deras föräldrar skär i dem då de är bebisar.Vi vet inte om det skulle göra det i vuxen ålder. De får ju inte chansen.
    Jag frågade ju varför man måste göra det på spädbarn och vart moralen finns....
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • miss chilli
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 17:30:12 följande:
    Det finns faktiskt muslimer som INTE tycker att det är rätt att omskära spädbarn . De är säkert inte speciellt många men de finns.
  • palmblad

Ayisha... Inget svar som vanligt, när argumenten tryter.

• miss chilli
    miss chilli skrev 2007-11-14 17:32:08 följande:
    Det finns faktiskt muslimer som INTE tycker att det är rätt att omskära spädbarn . De är säkert inte speciellt många men de finns.
    Självklart inte bara muslimer utan de som praktiserar omskärelse i allmänhet.
  • Ayishaaa
    Bobbenn skrev 2007-11-14 17:31:04 följande:
    Ja och omskärelsen blir inte obligatorisk förrän du är myndig
    omskärelsen ska göras före 18års ålder
  • Ayishaaa

miss chilli skrev 2007-11-14 17:32:08 följande:

Visst finns det Muslimer som väljer att inte följa koranen och sunnah, men det är deras val. jag ifrågasatte inte hans/hennes val utan frågade om hand eller hon inte var Muslim.
  • Ayishaaa
    palmblad skrev 2007-11-14 17:33:41 följande:
    Ayisha... Inget svar som vanligt, när argumenten tryter.
    Men lilla vän VAR är dina frågor? Det finns inget att svara på !
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning