• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Mellvis
    Ayishaaa skrev 2007-11-13 23:13:26 följande:
    81% av världen befolkning?!?!?! Låter väldigt undligt eftersom omskurna män och länder som utför omskärelse är i majoritet!
    I denna omröstning.
  • Mellvis
    Ayishaaa skrev 2007-11-13 23:12:55 följande:
    När ska du förklara detta inlägg?
    Finns inget att förklara,
  • Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-14 14:36:19 följande:
    Finns inget att förklara,
    Nej, du har så rätt. Det går inte att förklara svammel :) Det skulle vara kul om du ville säga annat än A i diskussionen, vi andra går vidare till B och sen C men du är kvar på A....
  • Mellvis
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 14:47:52 följande:
    Nej, du har så rätt. Det går inte att förklara svammel :) Det skulle vara kul om du ville säga annat än A i diskussionen, vi andra går vidare till B och sen C men du är kvar på A....
    FAKTA: du vill att man ska stympa ett spädbarns penis.
    du vill att man ska ändra på GUDS skapelse.
    du vill göra detta mot din egen son,fast det finns ingen
    anledning.
    du vill inte låta ditt barn bestämma.
  • Ayishaaa
    Mellvis skrev 2007-11-14 15:07:04 följande:
    FAKTA: du vill att man ska stympa ett spädbarns penis.du vill att man ska ändra på GUDS skapelse.du vill göra detta mot din egen son,fast det finns ingen anledning.du vill inte låta ditt barn bestämma.
    Fakta: Stympa betyder att skära av en kroppsdel. Nej jag vill inte stympa mitt barn jag vill omskära det för sitt eget bästa.
    Jag är SÄKER på att du tagit beslut gällande dina barn som handlar om deras bästa utan att fråga dem först.
  • Larsgubben
    Mellvis skrev 2007-11-14 15:07:04 följande:
    FAKTA: du vill att man ska stympa ett spädbarns penis.du vill att man ska ändra på GUDS skapelse.du vill göra detta mot din egen son,fast det finns ingen anledning.du vill inte låta ditt barn bestämma.
    Jösses...omskärelse är inte att stympa. Hugg av hela snoppen och det är stympning.
  • Thor
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 15:11:08 följande:
    Fakta: Stympa betyder att skära av en kroppsdel. Nej jag vill inte stympa mitt barn jag vill omskära det för sitt eget bästa.Jag är SÄKER på att du tagit beslut gällande dina barn som handlar om deras bästa utan att fråga dem först.
    Fakta: kroppsdelar skärs av i den barbariska seden.
    Fakta: vist tar föräldrarna beslut ovanför barnens huvud men en normal funtad människa styckar inte sitt barn i förebyggande syfte!
  • Ayishaaa
    Thor skrev 2007-11-14 15:15:35 följande:
    Fakta: kroppsdelar skärs av i den barbariska seden.Fakta: vist tar föräldrarna beslut ovanför barnens huvud men en normal funtad människa styckar inte sitt barn i förebyggande syfte!
    Ingen kroppsdel skärs av utan ett snitt eller en liten bit hus tas bort (i många fall tas ingen hud alls bort).

Är du så dum att du anser att de som smskär sina barn och de som styckar sina barn är samma sak kommer jag inte diskutera med dig. Det var en löjlig och rent hånande åsikt mot barn som blir brutalt misshandlade av sina föräldrar.
  • Ayishaaa
    Larsgubben skrev 2007-11-14 15:15:27 följande:
    Jösses...omskärelse är inte att stympa. Hugg av hela snoppen och det är stympning.
    Tror du han/hon kommr fatta det någongång eller? Nej, jag funderar på att köpa ett lexikon och skicka till människan.
  • Thor
    Ayishaaa skrev 2007-11-14 15:30:12 följande:
    Ingen kroppsdel skärs av utan ett snitt eller en liten bit hus tas bort (i många fall tas ingen hud alls bort).Är du så dum att du anser att de som smskär sina barn och de som styckar sina barn är samma sak kommer jag inte diskutera med dig. Det var en löjlig och rent hånande åsikt mot barn som blir brutalt misshandlade av sina föräldrar.
    Ja barn blir brutalt stympande av sina föräldrar. Det är den sorgliga verkligheten vi lever i. det som är mer sorgligt att samma föräldrar sitter här och försvarar detta samt hånar alla som inte håller med dem.
    För man kan inte tolka ditt inlägg på annat sätt.
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning