• Dag o natt

Omskärelse/könsstympning

Att den kvinnliga könsstympningen är fruktansvärt vidrig hoppas jag verkligen att vi alla är väldigt överesne om!!!

Men den manliga? Pga annan tråd så har det  framkommit en ganska delad uppfattning. Jag har försökt göra en omröstning som inte är fördel för varken den ena eller den andra åsikten utan försökt hålla den neutral...

Så frågan lyder alltså är du för eller emot en manlig omskärelse/könsstympning på BARN?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-09 16:13:19:
    Har fått klagomål att omröstningen är ledande och inte neutral. Vilket FAKTISKT inte var min mening...

Se svar alternativet istället som:

EMOT

FÖR

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omskärelse/könsstympning
  • Ayishaaa

"Och vem har egentligen mest erfarenhet om inte de som lever i det? "

EXAKT

• Öyvind

Ayishaaa

?era anklagelser.?
    Om vad ???

?Som tidigare skrivet, du kan hitta massor av motståndar åsikter (som inte har något stöd i forskning) och information på nätet som grundas på åsikter. Söker man efter motståndar infor hittar man detta precis som om man söker efter stöttar info. Försök söka neutral fakta, forskning gjord utan påverkan av hans egna åsikter.?

Det stämmer!! motståndar åsikter !! har även länkat till vissa vetenskapliga sidor
    Men du väljer att blunda för dom!
    Men dock har dom stöd när det gäller mänskliga rättigheter och fria åsikter!!
    Och den naturliga fakta är ju att Allha/Gud också skapade förhuden?eller ??

• Ayishaaa
    Öyvind skrev 2007-11-12 17:12:06 följande:
    Jag har missat de vetenskapliga sidorna?
  • Öyvind

Lequisha

?En mycket bra artikel som framförde likväl de positiva effekterna som de negativa.?

Jadå ..det kan säkert finnas positiva sidor av att vara omskuren!! Och även att Har förhuden kvar !

Har även länkat dom innan!
    Gäller om man vill se dem bara!

• Öyvind

Ayishaaa

?Jag har missat de vetenskapliga sidorna??

Tydligen !!

• Ayishaaa
    Öyvind skrev 2007-11-12 17:16:47 följande:
    Ayishaaa ?Jag har missat de vetenskapliga sidorna??Tydligen !!
    kan du inte länka igen?
  • Ayishaaa
    Öyvind skrev 2007-11-12 17:24:43 följande:
    www.lakartidningen.se/engine.php...
    ja, det här är en mycket bra artikel, tror själv att jag länkat till den förrut i en diskussion i ämnet =)

Jag förutsättre att du läst mer än rubriken. Väldigt positivt att artikeln tar upp både för och nackdelar med omskärelse ur denna synpunkt, det gör den mer trovärdig i mina ögon :)

Tycker att det är intressant att han betonar fördelen med omskärelse, dock att man inte ska tro att det förändrar allt över en natt :)
Svar på tråden Omskärelse/könsstympning