Lequisha skrev 2007-11-12 15:00:42 följande:
Miss Congeniality skrev 2007-11-12 14:52:50 följande: Jag antar att de tog upp att WHO funderar på att rekommendera manlig omskärelse i hela Afrika, för att motverka spridningen av HIV? Forskning visar att omskärelse minskar spridning av HIV med så mycket som 60%. Så vissa ganska kraftiga fördelar finns det ju
visste inte att vi levde i Afrika men fine.
Ayishaaa skrev 2007-11-12 14:56:10 följande:
Miss Congeniality skrev 2007-11-12 14:52:50 följande: jag fattar inte vad du syftar på och det ÄR tydligt att du saknar kunskap i ämnet.jag tror att jag har sagt till dig tidigare att jag inte litar på fakta som kommer ur ett hopklippt komikerprogram som kallas "Bullshit". Jag går efter riktig forskning och trovärdig fakta där riktiga läkare kommit fram till slutsatserna.Min åsikt är inte baserad på min religion/tro utan på medicinsk fakta.
hur är det tydligt att jag är okunnig? är det för att min åsikt skiljer sig från din? för jag har enbart sagt att manlig omskärelse som du kallar det för i mina ögon är precis lika illa som kvinnlig. Sedan kan du förklara att de sker av två olika anledningar (o jag vet hur kvinnligkönsstympning går till) o att det tar mer skada o själva ingreppet på kvinnor är värre osv.
men i mina ögon o tydligen många andra människors ögon oxå är att skära små pojkar i snoppen hel onödigt för hygien har inget med en hudflik att göra utan om man kan tvätta sig över huvudtaget. O jag betvivlar att hiv smittas mer eller mindre med en hudflik ( i alla fall i västvärlden).
Men för all del fortsätt du o förolämpa o kalla mig okunnig om det får dig att må bättre.