• Divina

Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?

Att det är moraliskt fel har jag inga problem med! Jag ser det som att vi hjälper varandra. Jag har tänkt använda pengarna till att "reparera" skador på min kropp efter graviditeterna och förlossningarna, som jag mår otroligt dåligt över och har ingen fast anställning för tillfället så jag kan inte ta lån för att göra det.

Om jag finner någon som skulle betala för att få ägg, är det lagligt om man tar emot pengar då? De får väl gå före i kön, antar jag? Jag skulle självklart ställa upp med att donera så många ggr tills vi vet att det "tagit", men jag är väldigt fertil så det borde inte vara några bekymmer. När jag gjort donationen är jag klar med ägg och ska sterilisera mig.

Jag kan väl inte bli skyldig enligt lag att ta hand om barnet om föräldrarna inte skulle vilja ha det efteråt väl? Jag är så nöjd med min familj och vill inte ha fler barn så det skulle innebära att jag inte vill donera...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-02 13:52:58:
    Fler funderingar efter att ha diskuterat en stund:

Istället för att lägga pengar på dyra privata kliniker för att skynda på sitt fall, kan man ju hjälpa någon för de pengarna och gå lika snabbt via landstinget?

• Svar på tråden Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?
  • Bei Bei

Nej, 3000 får de.

jennie ellie skrev 2007-11-03 20:11:51 följande:
    300, inte mycket det heller och de får bara ge 6 gg totalt inkl egna barn
    ♥ Ronja ♥
  • Smurfan 81
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:12:34 följande:
    Nej, 3000 får de.
    Va? Får de lika mycket för att onanera som vi får för att donera ett ägg?
  • jennie ellie

Killarna??? 300 tyckte jag att jag läste några sidor innan här??? Det kan ju inte stämma att kvinnor får 3000 för mycket mera ansträngning under flera dagar och killar i fem minuter...

Nej, 3000 får de.
  • Bei Bei

Ja, det är väl jämnställt & bra?

Seriöst ska man inte göra det för pengarnas skull. Då gör man det av fel anledning, tycker jag. Jag ska förmodligen göra det senare och jag hade kunnat tänka mig att betala medicinerna själv också, man hjälper ju någon annan med det största som finns här i livet. Kan man göra något finare?

Smurfan 81 skrev 2007-11-03 20:13:42 följande:
    Va? Får de lika mycket för att onanera som vi får för att donera ett ägg?
    ♥ Ronja ♥
  • jennie ellie

Ja men för det största i livet kan de blivande föräldrarna väl betala något..
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:16:33 följande:

Ja, det är väl jämnställt & bra? Seriöst ska man inte göra det för pengarnas skull. Då gör man det av fel anledning, tycker jag. Jag ska förmodligen göra det senare och jag hade kunnat tänka mig att betala medicinerna själv också, man hjälper ju någon annan med det största som finns här i livet. Kan man göra något finare?
  • Smurfan 81
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:20:49 följande:
    Sorry, jag hade fel (googlade på det) 300 får dem...
    Låter mer rimligt...
  • jennie ellie

Bra jag började jag med för jag hade läst det tidigare idag i någon tråd.
    Bei Bei skrev 2007-11-03 20:20:49 följande:

Sorry, jag hade fel (googlade på det) 300 får dem...
  • Divina

Nej, 3000 får de.
    Män får bara 300 kr inte 3000! Men de ger sig in i samma sak i slutändan, trots att deras donation är lättare, dvs. att de kan bli uppsökta av "sitt" donationsbarn om 18 år.
  • Divina

Bei Bei skrev 2007-11-03 20:16:33 följande:

Ja, det är väl jämnställt & bra? Seriöst ska man inte göra det för pengarnas skull. Då gör man det av fel anledning, tycker jag. Jag ska förmodligen göra det senare och jag hade kunnat tänka mig att betala medicinerna själv också, man hjälper ju någon annan med det största som finns här i livet. Kan man göra något finare?
    Jag gör det inte för pengarnas skull. Det trodde jag att jag klargjort i tråden.
Svar på tråden Är det brottsligt att ta emot 40.000 för att donera ägg?