trollbottom skrev 2007-09-05 10:35:38 följande:
Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 10:23:59 följande:
Jag fatta precis vad du skrev. Men jag fattar också att det är en fördom som heter duga. I vissa förhållanden (oavsett hetero eller homo) så finns det tydliga könsroller (manligt vs kvinnligt) i (och min uppfattning är att det är vanligare) andra förhållanden är könsrollerna flytande (manligt och kvinnligt är något båda är/gör/beter sig)Din teori är en gammal fördom om hur homosexuellas relationer ser ut. Det jag ville få fram var att det är inte så enkelt som att säga att "åh, hon har kort hår och byxor då är hon mannen i förhållandet".
Jag står fast vid min teori i de förhållande som faktiskt har det där traditionella kvinnligt/manligt mönster och anser inte det som någon fördom eller påhopp mot homosexuella.
Sen kan jag ha fel i att de flesta homopar fungerar så. Det är bara en uppfattning jag fått utifrån min omgivning.
Men huruvida homosexualitet är naturligt eller inte (jag tror inte att det är naturligt) är orelevant, det viktigaste är om det är rätt eller fel och jag tycker inte att det är fel!
Nu hoppas jag att jag fått fram min åsikt och att den uppfattas rätt, samt att ingen känner sig påhoppad...