• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Man beh ju inte ha sex i sovrummet ;)

Nej skämt åsido... Sexbiten är ju en minimal del av livet, så att ni ens orkar bry er om vad folk gör, ja det fattar inte jag.
    FÖr JAG orkar då inte bry mig om vad Agda och Sven sysslar med i bingen...

stina84 skrev 2007-09-05 11:04:03 följande:
    Får man fråga varför ni kallar oss för homofober? Vi har inte direkt fobi för homosexuella. Vi blir inte rädda när vi ser dem heller. Bara för att man tycker att en handling är fel betydet det inte att man är homofob. Jag har inget emot homosexuella som personer, känner en hel del faktiskt och har jobbat med flera stycken, men däremot så tycker jag att det är skälva handlingen, det de gör i sovrummet som är helt fel!
  • trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:10:41 följande:

börja med att beskriva hur du ser på könsmönster då.
    Varför ska jag beskriva när det är du som pratar om könsmönster, inte jag... Men skit i det då om du nu inte kan beskriva hur du ser på det hela
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:13:59 följande:

visst finns det killar som har klänning och sminkar sig men de tillhör ju kategorin transvestiter, och vad betyder det ordet då?
    En man som sminkar sig och har klänning är inte alltid en transvestit.
  • Eva och Nadjas mamma

nähä, men inte är han normal iallafall.

bbpop skrev 2007-09-05 12:16:14 följande:
    En man som sminkar sig och har klänning är inte alltid en transvestit.
  • Eva och Nadjas mamma

det e ju för sjutton du som hakat upp dig på könsroller och påstår att du inte vet vad det är.

trollbottom skrev 2007-09-05 12:15:47 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:10:41 följande:
    Varför ska jag beskriva när det är du som pratar om könsmönster, inte jag... Men skit i det då om du nu inte kan beskriva hur du ser på det hela
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:18:00 följande:

nähä, men inte är han normal iallafall.
    Fast nu har du väl ändå en lite VÄL snäv definition för vad som är manligt/kvinnligt och normalt/onormalt. På vilket sätt är en man som använder smink och klänning onormal?
  • trollbottom

visst finns det killar som har klänning och sminkar sig men de tillhör ju kategorin transvestiter, och vad betyder det ordet då?
    Eh, nä. Det finns många killar som använder klänning och sminkar sig utan att vara transvestit. Så tyvärr, inte ens där funkar det.
  • Eva och Nadjas mamma

Onormal betyder att man avviker från mängden, slå upp det så får ni se. Och jag kan med största säkerhet säga att en man med klänning som inte är transvestit avviker från mängden.

• qenzo

Ja jag tycker ofta (men långt ifrån alltid) att en femme sällan är tillsammans med en annan femme.
    Men det är väl så... Ofta betyder alltid och Jag betyder alla.
    Iaf om man ska se på hur folket läser det man skriver..

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:06:31 följande:

ja, då är det ju iallafall fler än jag som sett trenden. Det verkar som att många inte alls förstår vad jag pratar om.
  • trollbottom

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:19:13 följande:

det e ju för sjutton du som hakat upp dig på könsroller och påstår att du inte vet vad det är.
    Men för tusan, jag frågade dig eftersom jag inte förstod hur du definierar könsmönster/roller idag och jag tänkte att om jag fick det kanske jag kunde förstå hur du menar ännu bättre.
    Men du kanske inte vill att folk ska få förstå hur du menar egentligen.

Om en kille som sminkar sig och bär klänning är konstig så måste en tjej som inte sminkar sig och bär kostym vara minst lika konstiga
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?