• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Eva och Nadjas mamma

menat till trollbottom alltså.
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 11:56:44 följande:

ja har du aldrig provat att fråga din mamma då, om vad hon är aktiv motståndare till egentligen. Hon borde ju veta vad jag pratar om eftersom hon är emot det.jag kan säga hur en "normalt klädd" tjej ser ut idag, men då kommer du antagligen att säga att "så där ser inte mina kläder ut och de flesta män jag känner har massor av såna kläder". Men du kan aldrig säga att det är en fördom att det finns "tjejkläder" och "killkläder" för det är det garanterat inte. Mitt förslag till dig är att öppna ögonen, Slå upp en klädkatalog så kommer du att finna att den är uppdelad i kvinna, man och barn.
  • Eva och Nadjas mamma

var det här riktat till mig eller? varför då isåfall?

bbpop skrev 2007-09-05 11:57:01 följande:
    Eva och Nadjas mamma:
    Det är säkert inte normalt för dig. Och det är heller inte normalt för mig, eftersom jag inte är gay. Men det som är normalt för dig eller mig på ett personligt plan kan inte förväntas gälla för hela mänskligheten.
  • bbpop

Fråga mig inte varför det står "Eva och Nadjas mamma" översi mitt förra inlägg. Det ska inte vara där...

• qenzo

Men lägg ner! Sätt inte ord i truten på mig som jag aldrig sagt!
    Jag sa att JAG inte ville ha ett fruntimmer ELLER karl som är mer fåfäng än vad jag är, ngn som har tummen mitt i hand osv.
    Va fan har alla homosexuella med MIG att göra?
    Sedan ser jag tydligt trenden att en fem. gärna vill ha en tjej som är ngt mer butch. Men jag har ALDRIG bekräftat ngt som du säger!

Det är då väl fan va svårt det är att se vad folk läser.

Gabriella S skrev 2007-09-05 09:42:03 följande:

Faktum är att jag också trodde att det var en fördom. Men häromdagen bekräftade qenzo, som själv säger sig leva med en kvinna, så hon bör ju veta, att det ÄR så. Där ser man: man ska tro på "fördomar" - de är ofta sanna!
  • bbpop

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 11:59:10 följande:

var det här riktat till mig eller? varför då isåfall?
    Nej, det blev nåt fel. Inlägget har inget med dig att göra.
  • Eva och Nadjas mamma

ja, då är det ju iallafall fler än jag som sett trenden. Det verkar som att många inte alls förstår vad jag pratar om.

qenzo skrev 2007-09-05 12:02:40 följande:
    Men lägg ner! Sätt inte ord i truten på mig som jag aldrig sagt!Jag sa att JAG inte ville ha ett fruntimmer ELLER karl som är mer fåfäng än vad jag är, ngn som har tummen mitt i hand osv.Va fan har alla homosexuella med MIG att göra?Sedan ser jag tydligt trenden att en fem. gärna vill ha en tjej som är ngt mer butch. Men jag har ALDRIG bekräftat ngt som du säger!Det är då väl fan va svårt det är att se vad folk läser.Gabriella S skrev 2007-09-05 09:42:03 följande:
  • trollbottom

ja har du aldrig provat att fråga din mamma då, om vad hon är aktiv motståndare till egentligen. Hon borde ju veta vad jag pratar om eftersom hon är emot det.jag kan säga hur en "normalt klädd" tjej ser ut idag, men då kommer du antagligen att säga att "så där ser inte mina kläder ut och de flesta män jag känner har massor av såna kläder". Men du kan aldrig säga att det är en fördom att det finns "tjejkläder" och "killkläder" för det är det garanterat inte. Mitt förslag till dig är att öppna ögonen, Slå upp en klädkatalog så kommer du att finna att den är uppdelad i kvinna, man och barn.
    Men fortfarande. Det var könsroller på 80-talet. Hur ser rollerna ut idag? Jag tycker inte att det finns allt för tydliga könsroller idag. Idag är killkäder obefintliga i stort. Det enda jag kan se som man aldrig ser en kvinna i är en smoking.
    Tjejer har byxor, tröjor, kavajer, slipsar osv. Killar har klänningar, sminkar sig osv.
    Så nä, idag är könsrollerna inte lika självklara. Och jag vet inte vad du menar med könsmönster förutom att jag antar att vi ser helt olika på det.
  • Eva och Nadjas mamma

börja med att beskriva hur du ser på könsmönster då.

• qenzo

Men alltså.. ÄNTLIGEN en person som läst det man skriver.

bbpop skrev 2007-09-05 10:24:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 09:42:03 följande:
    Nej, hon skrev att hennes förhållande ser ut lite på det sättet. Att hon inte tänder på alltför "kvinnliga" kvinnor. Inte att alla homopar lever så. Det är fortfarande en fördom och en grov generalisering att säga att de flesta homopar har en "manlig" och en "kvinnlig" part.
  • Eva och Nadjas mamma
    trollbottom skrev 2007-09-05 12:06:59 följande:
    Men fortfarande. Det var könsroller på 80-talet. Hur ser rollerna ut idag? Jag tycker inte att det finns allt för tydliga könsroller idag. Idag är killkäder obefintliga i stort. Det enda jag kan se som man aldrig ser en kvinna i är en smoking. Tjejer har byxor, tröjor, kavajer, slipsar osv. Killar har klänningar, sminkar sig osv. Så nä, idag är könsrollerna inte lika självklara. Och jag vet inte vad du menar med könsmönster förutom att jag antar att vi ser helt olika på det.
    visst finns det killar som har klänning och sminkar sig men de tillhör ju kategorin transvestiter, och vad betyder det ordet då?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?