Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 10:56:39 följande:
Jag står fast vid min teori i de förhållande som faktiskt har det där traditionella kvinnligt/manligt mönster och anser inte det som någon fördom eller påhopp mot homosexuella.Sen kan jag ha fel i att de flesta homopar fungerar så. Det är bara en uppfattning jag fått utifrån min omgivning.Men huruvida homosexualitet är naturligt eller inte (jag tror inte att det är naturligt) är orelevant, det viktigaste är om det är rätt eller fel och jag tycker inte att det är fel!Nu hoppas jag att jag fått fram min åsikt och att den uppfattas rätt, samt att ingen känner sig påhoppad...
Oh, jag känner mig absolut inte påhoppad. Klart du får hålla fast vid din teori (fördom).
Men börja titta på hur heterosexuellas relationer ser ut. Är det verkligen så kvinnligt/manligt som du får det att låta? Och vad är då kvinnligt/manligt. Kan du inte ge mig din definition på kvinnligt/manligt? *nyfiken*
Och det är klart du kan hålla fast i din teori när du säger att du håller fast i den när det gäller just de relationerna som ser ut så.
Jag ville bara få dig att se att det finns relationer som ser ut på andra sätt även hos hetros. Jag fastnade inte för min man pga hans manlighet