• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • Novaliss

Det är väl olika men jag tror att äl-flytningar kommer innan själva ägglossningen..
    Sen måste den ju inte synas för att finnas där.. Den är nog lurig och ligger där inne och smyger..

• hellenaK

Jag har BIM 25 mars, jag vill testa nu:)
    jag har hugg i äggstockarna.. i ena, känns lite konstigt, vet inte vad det beror på? men jag hoppas så himla mkt att jag kanske inbillar mig. Annars känner jag ingenting. Vet inte om jag prickat in rätt, vet inte när ÄL var exakt, har haft det lite orligt med mens som uteblev sen i nov... men men jag hoppas verkligen!

massa lycka till!!

• Piluttan

Hellena K: har också bim 25 mars och vill också testa nu. Fast det är nog liite tidigt

• Hannas

norpan1 - även om du hade ÄL i förrgår så hade ni ju sex samma dag, sa du. Då kan du absolut ha blivit gravid. Om jag har förstått det rätt så är det bästa att ha sex strax innan och precis under ÄL.
    Vad räknar du med? Du skrev nåt om "uträknaren", vad menar du?
    Om du vill vara på säkra sidan och slippa undra, så är ett digitalt ÄL-test det allra bästa, tycker jag.
    Jag hoppas för dig!!

• norpan1

Hannas,
    jag har använt äl uträknaren bla här på familjeliv för att se men den känns ganska generell... Har inte kommit så långt att jag börjat använda äl test men det kanske är en bra idé så slipper man fundera för mkt på det, finns så mkt annat att fundera på efter äl i alla fall

Och det är sant, vi har ju i alla fall hunnit ha haft sex en gång innan.

• Hannas

En gång brukar ju vara nog när det är fråga om misstag... :)
    En fördel till med ÄL-test är att du kan räkna ut när du har BIM. Det blir liksom lättare att vänta när man vet exakt vilken dag man väntar på. (Även om inte alla gravida plussar just på BIM)
    Fast ärligt: DET ÄR JU ALLT ANNAT ÄN LÄTT ATT VÄNTA ÄNDÅ... *¤##XX+%& (=väldigt mycket frustration...) :)

• zagolik
    Hej tjejer!

Jag andvände uträknaren denna månaden och enligt den skulle jag ha äl 10/3. Men jag andvände desutom cb digitala äl test och fick full stegring 8+9/3.

Menar att det är det allra bästa att ändvända dom digitala (eller kanske andra äl tester)
    för att få svar på när man har äl. Jag började testa på dag 10. Det är  7 tester i paketet. Lite dyrt men det är verkligen värt det för då vet man så behöver man liksom inte undra om man haft äl eller inte.

Jag tror det är väldigt tidigt för att leta symtom
    redan nu om man har BIM nästa Fredag....
    meeeeeeeen ont i brösten har jag igen
  • Hannas

Jag håller med dig zagolik!
    Både vad gäller CB digital och symptomen...
    meeeeeeeeeeeeeen lite stickningar har jag i vänster sida och ovanligt mycket flytningar

• valkyrian

hejsan.
    Jag har också BIM den 23.
    Fast vi har inte använt ägglossningstest eller så det känna bara stressande.
    Men så är det iag =) Så nu önksar man att tiden gick lite fortare. Känner inga symptom direkt men det brukar väl inte vara vanligt så tidigt?

• Hannas

Hej Valkyrian! Välkommen tillväntan på den 23:e...

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!