• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • monni21

valkyrian - *hoppas* det bara är grav-värk!! Jag har oxå de testen hemma, som sägs kunna visa pos 7 dagar efter befruktning, troligt?! TYvärr hade jag inte läsa vad alla tycker om dem innan jag köpte dem..

• Smülschen

Åhh... Hoppas de är kassa som fan! Jag står fast vid mitt beslut att vänta till bim-dagen med att testa. Det blir med CB - på fredag alltså. kanske blir en schysst helgöveraskning! Och blir det inte det så är det i alla fall fredag så man kan supa sig rejält full på kvällen...

• valkyrian

hehe smülschen, så får det bli, en rejäl fylla på lördag om det inte blir ett plus.

• Hannas

ingen dum idé det där med fylla. en evighet sen sist för mig.

Jag har varit hos min underbara gynekolog, Fredrika, idag. Hon hade stor förståelse för skengraviditet och mental ohälsa när man väntar på ett pluss.

Allt var "fint och normalt" som hon brukar säga. Men så frågade hon mig om jag precis hade haft eller precis skulle få mens. Inte förrän på fredag, sa jag. Hon hade nämligen upptäckt några droppar blod. ...suck... antagligen betyder det att det inte blev nåt.

Nu när jag kom hem satte jag mig med kalendern i handen och räknade noggrant. Min mens har de senaste månaderna kommit på dag 14 (december), dag 15 (januari) och dag 17 (februari) efter att äl-testet visat positivt på morgonen (dag 1). Nu när jag satte mig ner och räknade ordentligt, så är det faktiskt redan dag 14 imorgon, onsdag. Och jag brukar få lite "spottings" 1-2 dagar innan, så det ser verkligen inte bra ut, tyvärr.

Samtidigt har jag fått tillbaka känningarna i svanken och i buken. Och i en annan tråd här på fl, där man avhandlade just spottings, så skrev flera tjejer att de hade fått spottings även den gången de var gravida...

Men jag drar ner förhoppningarna nu inför morgondagen. Nu har jag i varje fall dödsstarka värktabletter att ta när tanten slår till. "Dom här skriver man inte ut för något långvarit bruk, men du ska ju ändå bli gravid snart så det går bra", sa världens gulligaste gyn!

• Smülschen

Aj aj aj aj... mina pattar - RATTAR!!!!! De är verkligen skitömma!!!! Måste verkligen lära mig MOONWALK för så fort de rubbar sig en milimeter så känns det som om de ska spontanspricka! Kan man inbilla sig det också?? Säkert. Lycka till med testningen imorgon. Själv SKA SKA SKA jag vänta! Och se fram emot en fin fylla på fredag kväll... Och kanske slippa ett december-barn... (Man måste leta efter det positiva i allt...)

Hannas, var det Citodon du fick? I så fall får du en fin fylla av dom! Hi hi hi...

• Hannas

Smülschen, med dom rattpattarna måste du ju bara vara gravid!

Jag fick Litalgin, det lär "förändra blodbilden" - låter ju som man kan ha kul med det me...

• Lilla Mjau

Hej tjejer

Jag är inte gravid. Det visade testet i morse. Tog ett CB för de ska vara mest pålitliga. Jag visste det, men man blir ändå så j-a besviken SKITER I DET HÄR SNART!!! *ledsen*

*kram till alla som behöver*

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • monni21

smülschen- det r ju ett super tecken på graviditet enligt min bästa kompis som har kännt så varje gång hon varit gravid..

valkyrian - vi hoppas att testen inte alls är bra och att de visar minus fast det är plus

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!