ingen dum idé det där med fylla. en evighet sen sist för mig.
Jag har varit hos min underbara gynekolog, Fredrika, idag. Hon hade stor förståelse för skengraviditet och mental ohälsa när man väntar på ett pluss.
Allt var "fint och normalt" som hon brukar säga. Men så frågade hon mig om jag precis hade haft eller precis skulle få mens. Inte förrän på fredag, sa jag. Hon hade nämligen upptäckt några droppar blod. ...suck... antagligen betyder det att det inte blev nåt.
Nu när jag kom hem satte jag mig med kalendern i handen och räknade noggrant. Min mens har de senaste månaderna kommit på dag 14 (december), dag 15 (januari) och dag 17 (februari) efter att äl-testet visat positivt på morgonen (dag 1). Nu när jag satte mig ner och räknade ordentligt, så är det faktiskt redan dag 14 imorgon, onsdag. Och jag brukar få lite "spottings" 1-2 dagar innan, så det ser verkligen inte bra ut, tyvärr.
Samtidigt har jag fått tillbaka känningarna i svanken och i buken. Och i en annan tråd här på fl, där man avhandlade just spottings, så skrev flera tjejer att de hade fått spottings även den gången de var gravida...
Men jag drar ner förhoppningarna nu inför morgondagen. Nu har jag i varje fall dödsstarka värktabletter att ta när tanten slår till. "Dom här skriver man inte ut för något långvarit bruk, men du ska ju ändå bli gravid snart så det går bra", sa världens gulligaste gyn!