• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • störtis

kommer köra utan ÄL-test denna månad iaf, och varannan dag. Hur går det valkyrian för dig? vi undrar,....

• Hannas

Var det inte så att valkyrian skulle upp och iväg tidigt idag, förresten? Skrev hon inte nåt sånt tidigare...
    Då kanske hon glömde eller inte hann rapportera (för knappast glömde hon väl testa..

• Piluttan

Hej tjejer!

Har inte skrivit på läänge, men jag läser ju varje dag Hängde på ert onsdagstest, eftersom jag aldrig kan hålla mig. Har stickor från billigatester.se och det är ett så svagt streck att jag verkligen tror att jag inbillar mig. För egentligen så vet jag att det är inbillning, vill så gärna.. Innan har jag haft stickor ifrån saveontest och de har visat på dag tio efter äl när jag har varit gravid. Så nope inget roligt test här heller!

Ja, ja får väl hänga kvar här i tråden några månader till.

Håller tummarna!

• Hannas

Men, Piluttan, du fick alltså någonslags streck? Liiiiite spännande är det ju ändå...

• störtis

Ta ett kort på testet vetja och lägg ut här?! kram

• Piluttan

Nu kikade jag på det igen och det är verkligen inget där. Det är nog mina ögon som spelar mig ett spratt, jag skulle kunna vinna tävlingar i att vara mest skengravid ever!

Men tack för att ni är snälla och tror på mina tokigheter

Kan det vara för tidigt tro *önskar*

• Hannas

Allt före mensen kommit KAN ju vara för tidigt...

• valkyrian

HAHA, jag försov mig, har hursomhelst testat och det är MINUS. Var helsäker på att jag skulle få mens i natt men så var det inte så ä lever hoppet. Två test kvar av dessa billiga sen köper jag ett "riktigt". Om det finns ngt hopp kvar då förstås.

Tråkigt att det inte vart ngt plus för er här på morgonen men det är bara att fortsätta hoppas.

• valkyrian

bim - 3: 74%

bim - 2: 84%

bim - 1: 87%

bim: 99%

Med cb är tydligen testen så här säkra om man testar före BIM

• Hannas

Tråkigt att du också minusade, Valkyrian.

Du skrev tidigare att du hade ont, som mensvärk. Brukar du få det FÖRE mensen annars? Har du några andra symtom?

Det som känns underligt för mig är att jag inte brukar känna av någon smärta alls före jag få mens. Sen slår värken till några (4-8) timmar senare. Nu har jag fortfarande de här känningarna - mera ilningar nu - i buken o svanken.
    Dessutom brukar jag ha svullna och ömma bröst upp till en vecka före jag får mens (jag känner det mest när jag direkt från sängen tidigt på morgonen går ut med hunden utan att ta på mig en bh...ja, alltså, jag tar ju på mig lite andra kläder, men inte just bh... ) - Och nu är brösten precis som vanligt.

Men som sagt, trots detta, tänker jag försöka ställa in mig på att kampen fortsätter nästa månad. Känns faktiskt JÄTTESKÖNT att veta att jag har medicin mot den nalkande värken så jag slipper vara sämnlös i två nätter som vanligt. Har slarvat med att skaffa nytt för jag hoppats så att det inte skulle behövas.

Frågade gyn vad "förändrad blodbild" betyder (som var biverkningen till Litalgin) och hon förklarade något om att de vita blodkropparna (om jag minns rätt) kan minska o därför är det farligt om man använder det över en längre period.

Jag har typiska PMS-besvär mellan öronen just nu. Det kastar mellan ledsenhet, stort behov av ömhet och ilska. (Kan ha något att göra med att min sambo varit på jobbresa i en vecka nu.) Och inget av det jag borde göra får jag gjort...

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!