• Anonym (eh)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

jag har funderat mkt framo tillbaka nu och jag funderar på att lämna ett kärlekslöst förhllande. men så till det praktiska, jag vill lfytta till australien, men vi har barn, hur gör vi med den saken? jag vill ju självklart att h*n ska bo hos mig men fortfarande att h*n ska få träffa sin far. varannan vecka grejjen funkar ju inte riktigt med ett sådant avstånd.. hmm. ngn som har erfarenhet?

• Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?
  • Anonym

sanne: "Men visst klaga på du bara!"

Tack för den!
    TS har inte skrivit sen sitt första inlägg. Sådanna trådar självdör ofta. Vad gör det dig personligen (sanne) att ett annat liknande "fall" tas upp i samma tråd egentligen?

Just att det var Australien hon ville till, medan jag vill härifrån, gjorde att jag fick upp ögonen. Jag kan alltid tipsa TS om lite av varje om hon skulle vilja. Självklart kan jag stiga undan med om TS så vill. Varannanvecka-problemet känns alltid aktuellt för mig, precis som för TS i det fall hon flyttar.

Däremot tyckte jag att insisterande frågor om hur man fixat ÅÄÖ på tangentbordet kändes väl långt ifrån ämnet. Nu ser jag att vissa gillar att störa sig på att jag först skrev så för att sedan hänga kvar i tråden. Ser inget bra skäl till att inte dela med mig av mina erfarenheter till TS?
    Det händer för övrigt i de flesta trådar, utan att folk blir så sura.

• Anonym (Sanne)

Jo men hallå längesedan som TS var här, frågan gjordes ju igår och så snabbt försvinner den inte! Klart man ska ha förståelse för andra och det hade nog absolut blivit lättere om den andra tjejen gjort sin egen. Det blandas ju ihop med TS och TS åsikter kommer inte upp alls mer än i början. Dessutom så blir det ännu mindre råd till henne nu när detta ska snackas om. Så jag säger bara lyckatill till dem båda och allt löser sig på bästa sätt, speciellt för barnen!

Men till TS- tänk en extra gång inan du försöker dra bort barnet från sin pappa, din situation är lite annurlunda en den andra tjejens här. Och jag kan fårstår hur jobbit du andra anonuma tjej har det!

• Anonym

Jag går bara på att TS skrev: Någon som har erfarenhet?
    Alla interna strider känns onödiga.

• Anonym (Milla)

Jag utgår från TS fråga och ingen annan. Det ser ut som om det blandas ihop här tyvärr.

TS- Bara tanken att ta ifrån barnet sin pappa är svårt för mig att förstå! Ok om erat förhållande är kärlekslöst men varför ska barn & pappa få lida över att du ska dra iväg barnet tilll Australien? Om du vill åka borde du få lämna barnet. Tänk dig själv om din gubbe kommer och säger att han ska flytta till Usa och ta barnet med sig! Kul för dig?! Vilket straff pappan kommer att få och han kan få men förlivet! Tänk dig noga för!

• Anonym (Milla)

Om erfarenhet- En kille i min klass drabbades av liknande och han blev knäck och var ingen riktig människa på många år. Fick gå till psykologer i väldigt lång tid. Jag tror att ska det vara så att Pappan ska träffa sitt barn under semester och högtidsdagar så kommer han må riktigt dåligt dessa ggr då han vet att det bara är kortvarig kontakt. Så dåligt att han förmodligen väljer att inte träffa barnet dessa kortvariga ggr och mår dåligt hemma ensam i sitt land. Det är nog som att vrida runt kniven i hjärtat de få ggr de ska träffas. Så har jag fått höra hur min kompis upplevt det!

• Anonym (eh)

men herregud jag bara gapar över att läsa i min tråd. jag ställde en enkel fråga och den handlade inte om huruvida jag gör rätt eller fel, och hur i helv*te kan ni ens spekulera i det??? vad har ni för susning om vad som sker i mitt, min sons och min sambos liv?
    Har jag ens nämnt att jag tänker dra utan att ordna upp saker o ting som paooer o annat skit frst+ hur kan ni tro att ni har den blekaste aning om hur jag agerar jäntemot min karl? herregud läs en skvalertidning om ni har tråkigt, men spekulera inte med mig om hur mitt liv ser ut och om jag gör rätt eller fel då ni inte har den blekaste susningen om vad som ligger bakom!
    jäkla snorunngar, så tänker jag då jag läser i tråden. väx upp!

Lite info eftersom ni är så sjukt intresserade av att gotta er i andras liv:

vår son har precis fyllt ett och redan flyttat 2 gånger i 2 olika städer. han har nog inte så stora traumatiska besvär av att flytt igen.
    min sambo klarar inte av att ta hand om varken sig själv eller vår son på egen hand. han är på tok för ansvarslös även om han är en kärleksfull far.
    min sons far har en dålig ekonomisk situation och skulle få det såvrt attt både försörja sig själv och sonen samtidigt då han är egenföretagare som måste jobba häckenav sig dygnet runt för knappt några penar alls.
    jag har erbjudits jobb i aust med en högre månadslön än fredrik reinfeldt och kommer därför att kunna betala resor fram o tillbaka till sverige när hest det skulle passa! jag skulle ALDRIG ta ifrån min son hans far. ALDRIG! hade det känts aktuellt för barnets far att flyutta med hade jag bett honom men nu gör det inte det. PUNKT!

anonym du som bor i australien, vad e så pissigt med det enligt dig?

• soffi86

jag har skillda foraldrar och har bott endel utomlands o talar ni fran ett barns perspektiv o hur jag kannde da:

sjalvklart saknade jag pappa jattemycket men vi sags ju pa loven!vi pratade jatteofta i telefon etc.
    nu finns det ju skype, mail etc sa jag tycker defenitivt du skall gora det om det ar dit ditt hjarta vill. men prata igenom det med barnet forst ocksa och lat det bestamma lite granna (beror pa alder dock)

• Anonym (Milla)

Av ditt inlägg kan man nog inte annat än att vara berädd på åsikter. Visst det är sant att folk, inkl jag drar slutsattser men kanske inte så konstigt. Det är jätte bra att du erbjudits ett bra jobb med bra lön och synd vad du nämde om barnets far. Men det är klart att det är sorgligt att pappa och barn ska behöva bo så långt ifrån varandra. Lyckatill hoppas det blir bra för er alla tillslut!

• Anonym (mamma)

Håller med suzolina till punkt å pricka!

• suzolina

TS : har du jobb här i Sverige ? om du har det är det i nte bäst ni separerar men är ¨ndå i närheten av varandra. ja län hägre än Painfeld låter lockande men om du har möjlighet till ett normalt liv så är det ändå ganska själviskt att ta sonen och flytta utomlands. även om din kille är oansvarig / jobbar för mycket så skriver du att han älskar sin son. har du frågat din man hur han ser påd et hela ? hur skulle du känna om din sambo fick jobb i ett annatl land med hög lön och ville ta pojken dit ?

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?