• Anonym (eh)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

jag har funderat mkt framo tillbaka nu och jag funderar på att lämna ett kärlekslöst förhllande. men så till det praktiska, jag vill lfytta till australien, men vi har barn, hur gör vi med den saken? jag vill ju självklart att h*n ska bo hos mig men fortfarande att h*n ska få träffa sin far. varannan vecka grejjen funkar ju inte riktigt med ett sådant avstånd.. hmm. ngn som har erfarenhet?

• Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?
  • Mia med 2

ni som flyttat dit, vad har ni för visum? trodde knappt det var möjligt att ens flytta dit, så kinkiga dem är med hollidayvisa

Tå: En del av foten som används till att hitta höga trösklar...
  • Anonym

Jag har ett spouse visa, temporärt. Efter två år beprövas det och man får skicka in bevis för att förhållandet är intakt. Intervjuer, kort, allt ska fram. Nä, det är inte alls lätt.

Håller också med om att det finns "härliga" människor på FL. Särskilt "härligt" när folk lindar in misstänksamhet med ovidkommande frågor. JA, jag är i Australien.

• Visma

Om du syftar på att min fråga angående tangentbordet skulle tyda på misstänksamhet så är du helt fel ute. Det var en ärlig fråga då jag har en vän jag messar med via msn o det är otroligt irriterande när inte ÅÄÖ finns det...

Vem är det som är misstänksam egentligen?

Genom sig själv känner man andra.

Tack för den här diskussionen.

Åter till TS.

• Anonym

Exakt, visma. Det var ju därför jag sade att jag kan lösa dina tangentproblem i en ny tråd, så att det inte blev alltför OT. Men nu fick du till en lång diskussion om just tangentbord och lite annat.
    TYvärr känns det som att det är menlöst att fortsätta här. Tyvärr måste jag säga. jag inte bara bor i Australien utan vill verkligen diskutera just TS fråga eftersom den angår mig i allra högsta grad.
    Lycka till med flytten TS.

• Visma

Hur ställer sig pappan till att du funderar på att flytta?

• Anonym (mso)

Beroende på vad du har för yrke så kan det vara relativt enkelt att få uppehålls/arbetstillstånd i Australien. ett exempel på bristyrke där är sjuksköterska, är du det kan du ordna med tillstånd för hela familjen och flytta dit, det finns listat på någon australisk oficiell websida, där kan du även göra ett "test" (utbildning, språkkunskaper mm mm) för att se hur många poäng du får och har du över en viss poäng är det bara att söka .

• ghaada

Annonum, tänk på att inte göra något mot en annan som du själv inte vill att denne skall göra mot dig.

Ditt barn kommer växa upp och du kommer inte få någon respekt om du bara sticker, utan att meddela och vara överens. Det är klart du kan, men vill du att ditt barn skall se dig som en idiot som kohandlat med barnets rättigheter och trygghet?

Väx upp!

• Anonym

Lite konstigt att man knyter begrepet trygghet till en plats snarare än till mamman. Barnet är inte otryggt för att ett antal randoms i periferin försvinner. Vi känner knappt någon här. Barnet är tryggt med mig som mor i den här åldern.

Blir så less på folks språk ibland. Idiot, kohandlare....jajaja.

• Anonym

Tills TS berättat lite mer om omständigheterna är det svårt att direkt säga något. Hur gammalt barn? Flytta för gott eller bara tillfälligt? osv.

• Anonym (mso)

Sedan vet man ju inte vad pappan jobbar med, kanske jobbar till sjöss, oljerigg eller annat yrke som medför långa perioder hemifrån, i ett sånt läge kanske man inte skulle döma TS på samma sätt. Allt beror ju på vilka omständigheterna är, precis som du anonym i inlägg 39 säger.

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?