• Anonym (eh)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

jag har funderat mkt framo tillbaka nu och jag funderar på att lämna ett kärlekslöst förhllande. men så till det praktiska, jag vill lfytta till australien, men vi har barn, hur gör vi med den saken? jag vill ju självklart att h*n ska bo hos mig men fortfarande att h*n ska få träffa sin far. varannan vecka grejjen funkar ju inte riktigt med ett sådant avstånd.. hmm. ngn som har erfarenhet?

• Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?
  • Anonym (Sanne)

Tycker att denna tråd borde vända sig mer till TS och inte någon annan. Någon gnälde om tangentbordet som tog denna tråd, men vad gör inte detta då!

• Anonym

Anonym (sanne)

Vad har mest relevans för ämnet? Tangentbordsfrågor eller ett liknande fall som TS?
    Varför anonym, om du bara ska racka ner på andra?

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2006-11-15 14:59:38 följande:
    Jag ber till gudarna för lite medvind och tackar anonym för lyckönskningen. Ikväll drog mannen ut, antagligen till en älskarinna. Mobilen är av. Jag befinner mig 30000 kilometer från mina vänner, har ingen att prata med. Barnet mår inte bra av att mamma mår dåligt och gråter hela dagarna. Vill härifrån nu!
    Har barnet och pappan bra kontakt, bra relation? Om inte är ju beslutet lättare.
    Vad säger han? vet han något om planerna?
  • Anonym (Sanne)
    Anonym skrev 2006-11-15 15:08:20 följande:
    Anonym (sanne)Vad har mest relevans för ämnet? Tangentbordsfrågor eller ett liknande fall som TS?Varför anonym, om du bara ska racka ner på andra?
    Jag rackar inte alls ner på andra. Bara min åsikt och du kunde göra en egen tråd med ditt problem så att TS fick sina svar vad det gäller henne, just nu rör ingenting TS! Men visst klaga på du bara!!!!!!!!!!
  • Anonym (?)

Håller med Anonym (Sanne) fullt ut!

• Anonym

Oj så känsligt och massor av utropstecken.
    TS har ju inte skrivit igen, kanske hon är bäst att bedöma vad som hör hemma i tråden? Tills dess kan jag bara anta att ett liknande fall kanske inte gör skada i tråden, så länge vi håller oss till hur det är att ha barn och vilja flytta från ett land till ett annat. Hoppas att det är okej.

• Anonym (mso)

De resonemang vi har fört skulle ju likaväl kunna gälla även TS. TS har för övrigt inte varit aktiv i tråden på ett tag och flera har efterlyst lite mer fakta för att kunna hjälpa till att ge råd, men det har inte TS svarat på.

• Anonym (Sanne)
    Anonym skrev 2006-11-15 15:27:12 följande:
    Oj så känsligt och massor av utropstecken. TS har ju inte skrivit igen, kanske hon är bäst att bedöma vad som hör hemma i tråden? Tills dess kan jag bara anta att ett liknande fall kanske inte gör skada i tråden, så länge vi håller oss till hur det är att ha barn och vilja flytta från ett land till ett annat. Hoppas att det är okej.
    och du kankse kan skaffa dig en egen eftersom situationerna inte riktigt är samma och TS fråga försvinner av alla inlägg...... Men gör som du vill, TS och du kanske kan råda varandra vad vet jag.
  • lishe
    Anonym (Sanne) skrev 2006-11-15 15:04:22 följande:
    Tycker att denna tråd borde vända sig mer till TS och inte någon annan. Någon gnälde om tangentbordet som tog denna tråd, men vad gör inte detta då!
    Men TS är ju inte med i diskussionen just nu. Om tråden bara fick handla om TS specifika fall och inte ta upp liknande situationer eller andra erfarenheter så skulle tråden vara död inom ett par dagar. Inte mycket till diskussion alltså. Om TS tycker att andra tar för stor plats så får hon väl komma med ett par inlägg som styr in på hennes fråga igen. Det går ju inte att säga så mycket mer om TS än det som redan sagts tills hon har tid att delta i tråden igen.
  • lishe
    Anonym (Sanne) skrev 2006-11-15 15:11:09 följande:
    Anonym skrev 2006-11-15 15:08:20 följande: Anonym (sanne)Vad har mest relevans för ämnet? Tangentbordsfrågor eller ett liknande fall som TS?Varför anonym, om du bara ska racka ner på andra? Jag rackar inte alls ner på andra. Bara min åsikt och du kunde göra en egen tråd med ditt problem så att TS fick sina svar vad det gäller henne, just nu rör ingenting TS! Men visst klaga på du bara!!!!!!!!!!
    man kanske kunde önska lite mer förståelse för någon som befinner sig  i en mycket svår situation
Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?