• Anonym (eh)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

jag har funderat mkt framo tillbaka nu och jag funderar på att lämna ett kärlekslöst förhllande. men så till det praktiska, jag vill lfytta till australien, men vi har barn, hur gör vi med den saken? jag vill ju självklart att h*n ska bo hos mig men fortfarande att h*n ska få träffa sin far. varannan vecka grejjen funkar ju inte riktigt med ett sådant avstånd.. hmm. ngn som har erfarenhet?

• Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?
  • Lilanthe

Men, flytta båda två då. Om du kommer ha högre lön än Reinfeldt, så kan du ju försörja killen och skaffa barnflicka.

• soffi86

ghaada: jag kan inte se vad du tillfor FL overhuvudtaget. Vad tillfor du for positivt/konstruktivt???snalla svara pa det!
    ar det "problemlosning" att paminna mig byta batterier pa dildon, kalla annaklara for mjolkko och kanelflickan for kamelflickan flera gnger och vara allmant otrevlig och spydig? om man laser det du skriver i tradar och i din gb sa ser man att du verkligen inte ar hjalpsam.
    det enda du verkar vilja ar att trycka ner manniskor! sluta med det!

TS, som sagt kontakta mig om du vill.
    tror att din son kommer fa det jattebra i australien!

• Anonym (eh)

anonym: tack, en realist. jag är designer och kommer vara mitt fortsatta arbete i australine med, OM jag nu flyttar.

ahada vad kan ja läsa mellan dina rader då? att du är en människa som drar för snabba slutsatser, dömer och kastar ur dig galla utan grund? är det hur en bra mamma ska vara?

sen undrar jag även hur du kan veta vad som är bra för just mitt barn? mkänner du hnom? känner du hans far? känner du mig?

ja ett förslag som kommitpå tapeten är att jag ska ta med mig min sons far och försörja honom. varför ska jag göra det? för att han aldrig ska behöva lära sig att hand om sig själv? så att han kan fortsätta leva som en ansvarslös tolvåring resten av livet? kalas, all godd in the hood, vi kör på det så ha rjag honom i ncaken tills mina dödsdagar. är det förbjudet att gå vidare själv? jag kankse anser att det vore en bra ide att ta med min son till ausrline för at tmin sambo itne är kapabel att klara av att ta hand om in son själv? han har nämligen inte visat några tydliga tecken på det hittlis!
    vore det inte bättre då att jag åker iväg med vår son, tjänar ihop pengar, låter honom komma hälsa på då han vill och betalar för det samtidigt som han kan jobba med sig själv i sverige under tiden, inse vad han strulat bort och kankse bli en bra pappa efter ltie terapi?

• Anonym (eh)

soffi: tack, jag gör de tom det blir aktuellt. som sagt är det fortfarande spekulaioner och vi tar en dag i taget.

• Anonym (grattis)

Ts: Jag är helt för att följa sina drömmar. Australien kan vara ett underbart land att leva i! Jag förstår att du inte vill försörja ditt ex för resten av ditt liv men jag tänkte mer för ert barns skull. Pappan kanske kan hitta sin grej där nere? då har er son ändå båda på plats så att säga. Ditt senaste inlägg känns nästan som att du vill hämnas på din man på något vis? eftersom du skriver " inse vad han strulat bort och kankse bli en bra pappa efter ltie terapi? "

• ghaada

TS, men han dög i sängen? Konstig inställning. Om du nu har barn med en tolvåring får du ta konsekvensen av det. Det är ett bra förslag, be honom komma med mot att du betalar skäligt för det lidande han måste utstå där borta i landet upp och ner.

Han han en hjärna på 12 och du har en vuxens hjärna /(tillåt mig skratta) så är det väl han som är smartare än vad du är?

• ghaada

Förresten är jag också designer, jag har designat en hel del i de svenska stugorna! Men trots det är jag inte högfärdig och girig, utan arbetar utomlands för att det lönar sig och är stimulerande.

• soffi86

ghaada: kan du svara pa min fraga ang vad du tillfor i positiva aspekter oss resterande medlemmar pa FL?

ts, folj ditt hjarta!

• Anonym (varförinte)

Jag tror inte att ett barn mår dåligt av att flytta utomlands per se. Det finns ju mängder med barn som flyttar runt i världen med sina föräldar pga jobb och annat.

Jag tror det viktigaste är att ordna en bra kontakt med pappan och att barnet kan träffa honom med en viss regelbundenhet. Det kan bli svårt i den här åldern - 2 år. Som någon sa, om han var 10 vore det helt annorlunda, då kunde barnet själv åka till pappa och det gör inte lika mycket om man inte ses på några månader, om man sedan ses hela sommaren t ex.

Personligen skulle jag nog välja att flytta i ett senare skede i barnets liv.

Det har blivit väldigt mkt pajkastning i den här tråden.

• Ängel1982

Till TS. Jag har inte läst hela tråden och tror knappast att det är någon idé heller för det verkar mest vara en massa påhopp.

Jag tycker absolut att du ska flytta till Australien om det är det du vill förutsatt då att ditt ex/din sambo(?) går med på det. Och varför skulle han inte göra det, han vill väl förmodligen det bästa för sitt barn, precis som du vill.

Lycka till, hur det nu än blir.

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?