Inlägg från: Anonym (Milla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Milla)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

Jag utgår från TS fråga och ingen annan. Det ser ut som om det blandas ihop här tyvärr.

TS- Bara tanken att ta ifrån barnet sin pappa är svårt för mig att förstå! Ok om erat förhållande är kärlekslöst men varför ska barn & pappa få lida över att du ska dra iväg barnet tilll Australien? Om du vill åka borde du få lämna barnet. Tänk dig själv om din gubbe kommer och säger att han ska flytta till Usa och ta barnet med sig! Kul för dig?! Vilket straff pappan kommer att få och han kan få men förlivet! Tänk dig noga för!

• Anonym (Milla)

Om erfarenhet- En kille i min klass drabbades av liknande och han blev knäck och var ingen riktig människa på många år. Fick gå till psykologer i väldigt lång tid. Jag tror att ska det vara så att Pappan ska träffa sitt barn under semester och högtidsdagar så kommer han må riktigt dåligt dessa ggr då han vet att det bara är kortvarig kontakt. Så dåligt att han förmodligen väljer att inte träffa barnet dessa kortvariga ggr och mår dåligt hemma ensam i sitt land. Det är nog som att vrida runt kniven i hjärtat de få ggr de ska träffas. Så har jag fått höra hur min kompis upplevt det!

• Anonym (Milla)

Av ditt inlägg kan man nog inte annat än att vara berädd på åsikter. Visst det är sant att folk, inkl jag drar slutsattser men kanske inte så konstigt. Det är jätte bra att du erbjudits ett bra jobb med bra lön och synd vad du nämde om barnets far. Men det är klart att det är sorgligt att pappa och barn ska behöva bo så långt ifrån varandra. Lyckatill hoppas det blir bra för er alla tillslut!

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?