• Anonym (eh)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

jag har funderat mkt framo tillbaka nu och jag funderar på att lämna ett kärlekslöst förhllande. men så till det praktiska, jag vill lfytta till australien, men vi har barn, hur gör vi med den saken? jag vill ju självklart att h*n ska bo hos mig men fortfarande att h*n ska få träffa sin far. varannan vecka grejjen funkar ju inte riktigt med ett sådant avstånd.. hmm. ngn som har erfarenhet?

• Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?
  • Teresa G

Hej! Om ni gemmensamt vårdnad så måste pappa medge att barnen flyttar till utlandet med Dig ,det ordnar man på FRB Där kan ni också komme överens om sommmarumgänge t.ex.och skriva ett avtal,och bestämma vem som står för rese kostnaderna.Men om pappa motsätter sig flyttningen då kan Du tyvärr inte flytta med barnen. Har Du EV så blev det inga problem att flytta.

• Robot

shit, tänk efter. nu är det ju omöjligt om nu pappan inte skriver på men OM det skulle gå så är det ändå en jävligt självisk grej att göra. OK förhållandet är kärlekslöst, är det barnens fel?. Du vill flytta till australien, jamen gör det då, låt barnen få vara med sin pappa.

• Visma

Ja precis... varför rycka upp barnen från den miljö dom är vana vid... är ju du som väljer att flytta, inte barnen... Låt barnen stanna hos pappan så kan dom komma till dig på loven istället...

Tänk vad häftigt för barnen att komma tillbaka till skolan efter loven o berätta att de varit i Australien...

• sandra1984

Jag skulle aldrig flytta utan pappan.
    Min sambo är kanon och en jätte bra och ansvarsfull pappa.
    Det kan hända att jag en dag vill flytta utomlands.Vare sig jag o sambon är tillsammans då eller ej tror jag faktiskt han gärna skulle hänga på.
    Han skulle aldrig hindrat mig eller "ta" barnen...han hade nog valt att följa med....

Men jag tycker du ska tänka noga.Ditt/dina barn behöver ochså sin pappa.

• Robot

Bra idé sandra1984 Det är ju så att även om ni inte är tillsammans så är ni ju en familj ändå.

om jag och min sambo skulle separera ja då skulle jag vilja att man hade mycket god och nära kontakt ändå, oavsett skäl till att det tog slut.

• Anonym (Sanne)

Tycker det är så jävla dålig stil att bara ha tanken på att rycka bort barnen från sin trygghet. Idiotiskt och fruktansvärt mot pappan, jag skulle aldig tänka tanken att göra något sådant!!!!

• Lolilla

Varför vill du flytta till Australien?

• Anonym

En tråd för mig kanske?

Jag vill flytta från Australien med barnet. Det här ger mig kalla kårar. Ni säger säkert bara: jamen gör det då, och lämna ungen i Australien. Barnet är snart två år.
    ALDRIG I LIVET! säger jag.
    Jag kan ju säga såhär. Blev gravid när vi bodde i Europa och gick på nåder med att föda barnet i Australien av flera olika anledningar. Det var inte tal om att vi skulle bo här för evigt. Sedan födseln har jag mer och mer tänkt på när vi skulle flytta, snarare om vi skulle flytta.
    Det har liksom bara flytit på, men jag vill flytta snart. Står inte ut i det här landet. (Undrar verkligen varför TS vill hit, men det är en annan fråga.)

Hur gör jag? Det är inte alls självklart att bara lämna sitt barn, det förstår ni väl. Det kommer inte att hända. Men samtidigt tycker jag att en tvååring inte hunnit rota sig så pass än att det måste bli traumatiskt att flytta. Han är ju mig närmast och kommer så förbli i Sverige med. Annat är det att flytta om han redan börjat i skolan och så vidare.

• sandra1984

Japp Robot.
    På nåt sätt så binder barnen en samman och även om man i framtiden inte lever som en familj gör alltid så kan man fortfarande vara det....

Jag vill oxå flytta utomlands,precis som du ts.Leker med tanken.
    Finns ibland många fler möjligheter där...jag tycker du kan först och främst försöka få med pappan och diskutera det hela.

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?