• Lilith74

Svenskar på Irland del V

Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )

• Svar på tråden Svenskar på Irland del V
  • lilla mej

ja jag vill fika, mmm jag jobbar hela veckan till 6 så det kanske blir sent för er med bebisarna. Men nästa vecka är jag ledig på tisdag den 19e alltså, så då kan jag vilken tid som helst. Vad tror ni?

• solobad

ja men då kör vi på tisdagen den 19 ! Det kanske bara blir vi två, verkar som om en massa (3) tjejer som förut var med här, har flyttat hem... Men Hailey du kanske har lust att komma in till stan?

• solobad

lilla mej,
    kul! vad sägs om att vi träffas på nåt cafe klockan 13. Klara brukar äta då och då kan den som kommer först ta ett bord (det är ju lunchtid) och vänta...Det är ju lite svårt med cafeer och barnvagnar men marks & spencers cafe (ja vet lite tråkigt men men) funkar...Ingången till det ligger på duke street ...vad tror du?

• lilla mej

ok det låter bra för mig... så nu vet jag inte hur du ser ut men, jag är jag e blond och ganska kort. Du har barnvagn kan jag tänka mig.

Blir vi fler?

• solobad

ok, bra ! Du får väl gå och sjunga nån sång på svenska också
    Skämt åsido, jag har en svart barnvagn och har halvlångt hår /axellångt och så sitter det troligtvis en baby i en babystol bredvid mig
    Brukar ha matta vita gympadojjor på mig och en beige knälång kappa med dubbelknäppning.
    Ska kolla runt och se om nån annan kommer...eller så nån som är inne på denna tråd kanske?

• Lilith74

*vill också fika*
    Nån som ska till Cork?

• solobad

lilith74, kom upp vetja!

lilla mej, det blir troligtvis 2 personer till som kommer, också de svenskor med barn...
    vi syns!

• lilla mej

vi ses på cafet idag

men vill bara fråga om det är någon som vill ha 4 kisse ungar och en stackars mamma? För jag har hittat en kattfamilj utanför våran lägenhet och dom verkar bo där nu i några buskar, kanske för att jag matar dom. Jag har pratat med veterinären och de har ringt nått katthjälpställe, men de sa att det var inte mycket de kunde göra, bara kanske ta mamman och sterilisera henne och sen släppa ut henne igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dom är ursöta men jag kan tyvärr inte ta dom själv, har redan tagit en hittekatt, och hittat hem åt 6 andra som jag hittat så nu vet jag ingen som vill ha katt Jag matar dom varje dag men mer än så kan jag inte göra...

Svar på tråden Svenskar på Irland del V