Svenskar på Irland del V
Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )
Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )
lilla mej,
Förstår vad du menar med att det är långt bort från familjen- jag kände likadant när vi bodde i Kalifornien under 1 år- det blir som ett helt projekt att ta sig hem...och det vill man ju inte..
Ang Sverige så låter det som ni har bestämt er, eller kanske är det bara du . Blir det Stockholm då eller?
Min sambo är rugbyfan så kanske går vi och ser nån match med din sambo ....
ohhh känner din gubbe till del la selle?
ja jag e ju inte rugby toki direkt men man måste ju visa lite suport.... så går i bland. Men serien har inte börjat än, tror den börjar i oktober. Men vore kul om ni kom till en match.
Nej då vi har bestämt båda att vi ska flytta, för ingen av oss har ju familj här.Vart vi hamnar beror på vart vi kan få jobb till att börja med, men stockholm blir de nog. Och det är ju dock jag som ska behöva vara gravid och föda så jag vill kunna känna mig trygg där jag är....
Vad tycker din sambo om sveige och svenskarna då?
lilla mej, jo min sambo gillar sverige och stockholm framförallt på sommaren ! Han tycker att det är helt fantastiskt att allt fungerar så bra- det är rent och fint och man kan gå ut och käka på en restaurang utan att det kostar skjortan.
Sen gillar han svenskarna också men det är lite svårt att lära känna svenskar om man inte jobbar. Svenskar går ju inte till en pub och träffar folk som irländarna gör så det är lite annorlunda, men om man jobbar och har arbetskamrater så är det betydligt lättare.
Stockholm har ju också en massa irländska pubar där många pratar engelska och där man kan se på landskamper med hemmanationen. Det är faktiskt jättebra!
Vi kommer nog på en match då. Min sambo har hört talas om laget men går sällan på klubbrugby, det är mer landskamper som han tittar på helt enkelt p.g.a tidsbrist, men det skulle vara skoj att se en match live- det blir ju inte så ofta.
jag ska kolla upp när hema matcherna är...
vart har alla andra tagit vägen?
Här är jag *ropar och viftar*
Men ni menar förstås... Hailey, lovande etc?
Jag länkar i gästböckerna.
Lovande flyttade hem till sverige....så mycket vet jag
Hej! Jag är fortfarande här Med utbytesstudenterna och allt annat som har hänt har jag knappt hunnit vara på datorn. Tack Lillith för att du skrev i min gästbok!
Lilla mej, är du gravid eller är ni i planeringsstadiet?
Jag har bilder på Hailey i sin skoluniform i bildgalleriet. Hennes skola heter "Realt na mara" vilket jag tror betyder "havets stjärnor" eller nåt sånt.
Nu vill Lucas ha min uppmärksamhet, jag skriver snart igen, ha det bra!
*rusar in i galleriet*
Hailey
I wish.... va gravid, jo jag e i planeringstadiet jämt men jag hoppas på nästa år i alla fall, fast vill bara vara förbered med allt vad det gäller ekonomi och flytt och all det där.....
vilken söt liten skol flicka du har....
har du utbytesstudenter boendes hos dig?
nu är vill tillbaka i Malahide! Och här är det ju fortfarande lite sommar kvar även om det regnar som vanligt. jag har dock lyckas bli förkyld...men i dag är det lite bättre!
I dag ska jag in till stan för att se om jag får rösta på ambassaden-hann inte det när jag var hemma men jag tror att det är för sent...
Är det nån som känner för en fika i veckan? lilla mej, jobbar du må-fre 9-17 eller?