• Lilith74

Svenskar på Irland del V

Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )

• Svar på tråden Svenskar på Irland del V
  • Lilith74

Jag kan köpa galonoverall till dig, Solobad! De har sådana på Blarney Woolen (Woollen? Wollen? Wolen? Hur fan stavas det ?) mills!

• Lilith74

Jag satte in deg idag Solobad.
    Stort tack för att du fixade, vi använder kalsipperna varje dag!

• solobad

lilith74, har de?!! så bra för alla barn som vill leka i leran! Men vi köpte faktiskt en uppsättning i Sverige så vi är rustade

• solobad

lilith74, inga problem det var så lite så...jag gillar ju och shoppa

• Lilith74

Gott folk!

Jag försvinner på obestämd tid - datorn kraschar oavbrutet och speciellt när jag spelar Sims - den måste iväg till en datakunnig!

Om någon har tid över kan ju den starta en ny tråd och länka härifrån, denna tråd stängs i övermorgon.

Så får vi hoppas på en ÄNNU trevligare stämning i nästa tråd !

• mammadaisy

Hej ! Finns det ingen grupp här med föräldrar som bor på Irland? Vill flytta dit inom några år och har många frågor! ????

• elin1989

Tror inte att det finns någon grupp! Har du barn eller tänker skaffa? Har du irländsk pojkvän eller hur kommer det sig att du vill bo här?

• mammadaisy

Jag har barn. Bara gillar landet! Otrolig natur o mysigt. Sverige börjar bli osäkert. Känns inte som någon trygg plats för barnen. I Irland har bedrövelsen inte hunnit lika långt...

• elin1989

Om du menar invandringen sa ar det forvisso sant, men Irland har en valdig massa problem som Sverige inte har sa jag skulle verkligen inte flytta bara pa grund av det.... Det ar betydligt svarare att ha barn pa Irland, framforallt som ensamstaende. Du betalar dyra pengar for barnomsorg, inget VAB, massa extra kostnader kring skolan (fast det ska vara gratis). Universitetsutbildningar ar dyra och det finns inget CSN-system. 

• UtflyttadJag

Hej på er! Jag flyttade till Irland i februari med maken och tre av våra barn. Älskar landet! Men nog är det en enorm grej att flytta till ett land där man aldrig satt sin fot förr och inte känner en människa. Ensamt, dyrt och mycket nytt att ta in och försöka förstå. Men jag är glad att vi vågade och ångrar mig verkligen inte!

Svar på tråden Svenskar på Irland del V