Svenskar på Irland del V
Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )
Ny tråd för oss svenskar bosatta på Irland. Välkomna in på craic agus ceol (vad jag nu ska få den ifrån )
Lilith74, Det tror jag också. På gott och ont. Eftersom det gått så fort, utvecklingen, så har väl vissa bitar hamnat efter och andra gått på superfart så det haltar väl lite här och där... Jag kan inte säga att jag är så insatt i samhälle och politik på Irland. Det får bli projektet när vi kommer dit. När det nu blir. Kanske skjuter upp det ett år. Känns som om vi har lite tid till innan vi måste bestämma oss, med tanke på barnen alltså. Den största fyller 4 nästa år.
får jag bara fråga en ska och det är nu inte för att skapa en hetsig debatt igen, men vad finns det för barn att göra här på irland, min syster vill komma över en vecka med sina barn och jag kan inte komma på enenda sak som skulle roa ett barn dom är 4 och 6 så turista runt på mueeum och hisoriska vrak kommer inte att bli intresant..shopping, ja visst en dag, pub....kanske en middag eller 2 ...men ni med barn vad finns det?, jag har inte ens sett en enda lekpark.
lilla mej: dublin zoo finns ju om man vill gå på sånt...sen finns det små lekparker i St. stephens green och de flesta större parker.
Westwood Leisure Center, i Fairview, tror jag. Det är en simhall, men jag vet inte hur barnanpassat det är. Men mina barns kusiner brukade gå dit vet jag.
Dublin zoo var det första jag också tänkte.
Sen kan man ju alltid åka ned till havet och springa runt på stranden lite, det är ju fint både i Clontarf och Sandymount, mm. Om det inte är för kallt.
Ok, nu har jag läst igen resten som jag missade innan jag svarade på inlägget. Inget ytterligare att tillägga där...men nu ni...
Ledsen tjejer och killar men jag tror att jag köpte upp hela Pennys lager sist jag var där, iaf på bebiskläder till tjejer!!!!
Det fanns ju massor av söta och billiga kläder där. !!! Hela set för 11 euro, jeans för 4 euro, kjolar jackor och mykcet mycket mer...
för att inte tala om bodysarna på dunnes 7 st för 6 euro??? helt otroligt. Här i sverige har man tur om man hittar 3 för 100 kr..tihi Jag köpte bodys så Bella har tills hon blir 18 månader!!! wohoo!!!
Nu ska jag kila ner och ta lite kort på kläderna så ni får se mina fynd!!! ( om inte svärmor hinner logga in och vill spela patiensduellen förståss....då tar jag det imorron.) Kika in i mitt galleri under " Till Bella" så får ni se!!! massor av söta grejer!!
I´ve been to heaven!!!
Jag är i denna tråden för att jag vill veta hur andra svenskar känner det och tycker om Dublin och Irland. I och med att vi funderar på att flytta tillbaka så är det intrssant för mig att höra allting. Jag vill inte ta med mig barnen till Irland om samhällsklimatet är så illa. Har det ändrats mycket under bara de senaste åren? Jag kände inte så när jag bodde där, (några år sedan nu) men man kanske är lite mer naiv när man är yngre och bara vill ha kul än när man har barn och familj och så vidare...
Både jag och min sambo är överens om att det är mycket lugnare här i Sverige, men så bor vi ju inte i en storstad här heller, vilket gör det lite svårt att vara helt objektiv.
Min sambo har bestämda åsikter om droger, så det hade nog inte något med ditt inlägg att göra utan något som är viktigt för honom själv.
mrs corbally, ja visst har de mycket bililgt på penneys! vilken affär var ni på - den nyöppnade i Swords eller? Ska kolla i ditt galleri också.