• Brummelisa76

Tvillinggravida med bf i oktober?

Hej alla!
    Vad jag har märkt så verkar vi faktiskt vara några här som väntar dubbelt upp av smått i oktober! Tänkte att det kunde vara kul att ha en egen liten tråd att skriva i, nu på "slutet" av graviditeten. Man har ju en del funderingar etc och en hel del av dem är ju just kring att de är två.

Hade varit kul om man bodde nära varandra också men det är nog lite väl mkt begärt för SÅ vanliga är vi ändå inte vi med två verkar det som.

Jag skriver mitt namn här och vart jag bor + datum för bf så kan jag kanske fylla i er andra sedan därunder..

5/10: brummelisa76 Gbg/Kungälv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 10:50:55:
    Hoppas jag gör rätt nu, försöker få allas datum mm med här uppe..

2/10 Ängeln76 /Lödöse, 2 äggs tror dom
    5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv, troligen 2-äggs
    5/10: Lilljeanna Sthlm, 2-äggs, troligen flicka + pojke
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping. Flickor. (tror 2-äggs, tydlig skiljevägg)
    10/10: JS77
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne, 2-äggs
    21/10: Verisen 1976 Vänersborg, 2 äggs, pojke + flicka
    24/10: Mammann SV Skåne, troliga 2-äggs, 2 flickor
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 17:36:25:

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 23:04:33:
    Vi blir fler hela tiden!

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs
    24/10: Vännen Sthlm, vet ej om 2 eller 1-äggs, 2 tjejer!

• Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?
  • Mammann

Förhoppningar:
    Grattis till dina bägge små bebisar! Är svårt att föreställa sig hur det känns, höjden av lycka och höjden av sorg. Kanske skuld så fort man känner sorgen, och skuld så fort man känner lyckan. Så var det ju inte alls tänkt.. Vi väntar ju också tvillingar, och som du kanske förstår kommer mina tankar att gå till dig en hel del från och med nu. Undrar förstås ifall du orkar berätta vad som gick fel? Är glad att du fått barn, men beklagar så mycket att du inte fick behålla bägge två.
    Jag tar det som att grav.diabetesen gav med sig iallafall!? Kram Ann

• Mammann

Förhoppningar: nej nu snurrar jag väl allt bra in mig, var ju inte grav.diabetes-tråden du skrev. Glöm det med grav.diabetes!

• Brummelisa76

Måste bara snabbt lägga in att vi ändrat oss, det blir Elin & Tyra istället med Stella som andranamn för Elin. Det var svårt detta tycker jag, att bestämma sig för vad de skall heta!

• Nessi1

Hej!

I torsdags natt 01.10 och 01.41 kom mina små tjejer ut. Evelina kom först och vägde 3278g och var 51 cm lång. Emilia vägde 2986g och var 49 cm lång. Världens finast tjejer såklart

Förlossnigen gick bra och tog ca 10 timmar.

Mycket att göra nu, amma, byta, gosa och sova.

Gud vad härligt det är att vara mamma, kan knappt förstå det själv.

Grattis till er andra som fått också.

• flisan2

hej
    Hur mycket skiljer era tvillingar i storlek?
    Har det varit skillnad ända ifrån starten?

• Mammann

Grattis Nessie!!

Flisan: Mina är ju inte födda ännu, men jag har gjortmånga tillväxt UL och enligt dom så skiljer de sig väldigt lite100-200gr. Då är det troliga 2-äggs, med bred skiljevägg och varsin moderkaka.

• mama mu

Nu har mina älsklingar Sarah och Matteo pluppat, den 5 oktober närmare bestämt. 1 vecka har gått och jag känner mig allmänt groggy fortfarande... jag ammar o ammar o ammar. Känns inte som man kommer ur säng o soffa på hela dagen, och så får man ju inte så värst mycket sömn på nätterna, men det blir nog bättre.
    Allt har gått mycket bra, jag blev igångsatt i v 39+2, det kändes som att det var dags då, Sarah vägde 3205g o Matteo 2965g.
    Jag var lite orolig för att det skulle bli kejsarsnitt då Sarah låg med ansiktet först ett tag, men hon vred sig rätt till slut. Det hela tog ca 12 timmar.
    Det är så märkligt, hur smärtan försvinner helt så fort de är ute och förbyts i en otroligt skön ÄNTLIGEN-känsla, och samtidigt är man redo att föda barn imorrn igen... ja eller nåt.
    Jag tror man kommer vara rätt nöjd med att ta hand om 3 barn, vi har ju Ella också, så det känns lite sorgligt på nåt sätt nu när magen är borta och man kommer aldrig få känna en spark inuti den igen...
    Jag önskar er alla som har förlossningen framför er stort lycka till, och till alla som fött sina underverk, GRATTIS GRATTIS!!
    Om det är nån som ska föda på Huddinge så kan jag bara säga att personalen är UNDERBAR!

• Mammann

Hejjj!! Nu har dom kommit! I torsdags klockan 5 i 6 och 10 över 6 kom Iris och Ylva ut med en farliga fart! Det tog bara 2 timmar, och var förstås väldigt intensivt... Allt gick över förväntan iallafall, berättar mer senare. 3260 och 3110 vägde dom , 48 & 47 långa. Ylva som kom sist fick trist nog lågt blodsocker efter några timmar och fick läggas in på neo med glukosdropp. Jag och Iris låg 3 trapport bort. Men efter en natt fick vi plats på samvårdsrum och får ligga ihop. Blodsockret har gått upp och droppet är borta. Har sond kvar ned i magen, men faktum är att hon äter ännu bättre på bröst än sin syster. Och hennes syster är inte dålig hon heller. Dom är jatteduktiga. Nu kräver de bara att amingnen funkar ännu bättre än för andra, för vår del, sen får vi nog åka hem. Blev rätt sliten av stor blodförlust och andra konstiga värden, men man bilr snabbt bättre.

Kram Ann

• Brummelisa76

GRATTIS Nessie, mamma mu och mammann!!

Jag har nu tillslut hunnit lägga in två små bilder på våra tjejer och skriva en liten förlossningsberättelse i min presentation.

Kram på er alla

• miar

Tokslött internet....

Kort resumé?

Hannes och Bruno kom den 10/10 och är förstås världsbäst! Hannes är ettan, han kom den vanliga vägen, efter 18 timmar med vattenavgång mitt i natten, i sängen. Najs, trodde jag pinkade på mig

Sen, skulle ju Bruno ut, tvåan... lättare sagt än gjort, han låg för högt, fastnade i navelsträngen med foten, låg med ansiktsbjudning. Hjässan ska ju komma först. Efter en timme blev det bråttom. Tvillingar brukar komma upp till en halvtimme efter varann. Fosterljuden blev skitdåliga, han mådde inte bra, så då satte de sugklocka, men han satt ju fast, så det gick inte. Då sa läkaren att nu blir det snitt, och det är NU! Alla visste precis vad de skulle göra, jag kastades upp på operationsrummet, ett helt team stod där och väntade, sa bara Hej, Michelle! Nu ska du få sova, så tar vi ut ditt barn. GODNATT! Så var jag borta. Bruno kom ut 6-7 minuter efter beslutet togs.

Han mådde jättedåligt då han kom ut, så han fick åka till neo, med allt vad det innebär. Han fick permis, så vi fick ha honom under natten, sedan skrevs han ut därifrån dagen efter och han mådde bra!

Läkaren kom upp till oss natten efter och pratade igenom förlossningen och då fick vi reda på att det var fara för hans liv, hade inte beslutet tagits i den minuten, så hade det gått illa. Men nu är allt bra och vi är hemma!! Så skönt!

Nu är dagarna fyllda av tuttmatningar blandat med ersättning, de har lite för mycket gulsot, så de ska äta, äta, äta för att få bort det.

Ska lägga in bilder så fort jag får en stund över... Det är mycket att göra!

Grattis till er andra som också fått!

• Verisen 1976

Nu är även mina små troll här!!
    Dom kom med akut snitt den 2/10..

Ella kom först och sedan lille Elliot..
    Efter en vecka på neo med lågt blodsocker och stora vikt nedgångar fick vi komma hem äntligen..

Nu är det bara mata och sova som gäller..

Grattis alla!!

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?