• Brummelisa76

Tvillinggravida med bf i oktober?

Hej alla!
    Vad jag har märkt så verkar vi faktiskt vara några här som väntar dubbelt upp av smått i oktober! Tänkte att det kunde vara kul att ha en egen liten tråd att skriva i, nu på "slutet" av graviditeten. Man har ju en del funderingar etc och en hel del av dem är ju just kring att de är två.

Hade varit kul om man bodde nära varandra också men det är nog lite väl mkt begärt för SÅ vanliga är vi ändå inte vi med två verkar det som.

Jag skriver mitt namn här och vart jag bor + datum för bf så kan jag kanske fylla i er andra sedan därunder..

5/10: brummelisa76 Gbg/Kungälv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 10:50:55:
    Hoppas jag gör rätt nu, försöker få allas datum mm med här uppe..

2/10 Ängeln76 /Lödöse, 2 äggs tror dom
    5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv, troligen 2-äggs
    5/10: Lilljeanna Sthlm, 2-äggs, troligen flicka + pojke
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping. Flickor. (tror 2-äggs, tydlig skiljevägg)
    10/10: JS77
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne, 2-äggs
    21/10: Verisen 1976 Vänersborg, 2 äggs, pojke + flicka
    24/10: Mammann SV Skåne, troliga 2-äggs, 2 flickor
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 17:36:25:

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 23:04:33:
    Vi blir fler hela tiden!

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs
    24/10: Vännen Sthlm, vet ej om 2 eller 1-äggs, 2 tjejer!

• Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?
  • Brummelisa76

Nu finns du på listan MariME
    Kul att du bor så nära mig!

• Selma77

Lilljeanna; Jag har inte heller hört ett ljud om tvillinggrupper i Stockholm. Dåligt tycker jag
    Besviken på min mvc som visade sig ha 4 andra blivande tvillingmammor, och ändå har de inte "matchat ihop" oss på mammagrupp eller föräldragrupp...
    Avis på Förhoppningar!

• Nessi1

I går var jag och min kille till förlossningen och tittade (västerås), dom informerade om att min sambo inte får sova över för att alla tvillingar hamnar på specialavdelning. Även om man föder i v. 40 och dom är friska. Blev så himla besviken och ledsen, vet inte hur jag ska klara mig utan min sambo på nätterna med två barn, jag är ju inte äns van att ta hand om ett barn. Dom sa att det bla. berodde på att vi förmodligen måste ha mer hjälp med amningen och därför får ligga på denna special avdelning. Nu funderar jag starkt på att avstå amning eller åka hem samma dag om barnen är friska såklart.

• MariME

Jag hade gärna gått i en föräldragrupp för tvillingar, även om det skulle innebära att åka in till Göteborg. Konstigt att det inte finns i Stockholm. Åtminstone en grupp på våren och en på hösten. Eftersom jag redan har barn så har jag inte gått i någon grupp alls denna gången.

Dagarna tycker jag flyger iväg. Dottern är på dagis mellan 9 och 3 och däremellan försöker jag fixa praktiska sakerna till bebbarna och vila. För det blir inte så mycket av den varan när 3-årig dotter kommer hem.

Nessi1: Hu! Jag vet inte hur det är på Östra sjukhuset, men skulle uppskatta om man kunde välja om pappan får stanna eller ej.

• Brummelisa76

MariME: Jag har hört av bm att man blir väl ompysslad på spec.förlossningen på östra (gbg), att pappan får egen säng i rummet etc och att man ofta får eget rum. Man får stanna lite längre också.

Ska prata förlossning m henne på tisdag, vet nog mer då men det låter iaf bra.

• Nessi1

MariME- man skulle ha bott i Gbg . Känner mig så himla maktlös, kan ju förstå om det inte finns plats eller barnen är väldigt dåliga men det verkar liksom inte spela någon roll i Västerås. Tror inte äns man får eget rum, det blir ju muntert om dom skriker i omgångar för den/dom andra som ligger på rummet.

Ska fråga min BM imorgon om det är bättre i Eskilstuna, fast det hör till ett annat landsting så dit får jag väl inte åka

• Ängeln76

Sant att pappan får egen säng på spec. på Östra. Jag låg där i veckan. Först på spec. förlossningen och sedan på spec. BB. Så dit skall jag och föda. Näl är enligt mig en STOR flopp. Har nu inga bra erfarenheter tyvärr när det kommer idiotläkare och sätter sig på en. Nä Östra var UNDERBART. :))

• Ängeln76

Nu är jag nyfiken på en sak till....... Hjärtljuden

På alla mina 3 barn har hjärtljuden stämt innan. Men på dessa 2 i magen så har den ena 160 och den andra 140. Ni som vet vad ni får, stämmer hjärtljuden då? Jag hoppas och gissar på att jag får en av varje. Men jag är nyfiken :))

• Mammann

Här i Lund och Malmö på BB tror jag inte det finns sucken av en chans att pappan ska få sova över. Hamnar man på patienthotellet ja! Då får han också sova där. Men är det exempelvis snitt så hamnar man på BB. Vet inte om man t o m hamnar på BB bara av det faktum att det är tvillingar, menjag kommer att hamna där då jag ju har grav. diabetes. Dock så antar jag att man får mer hjälp av bm:orna när man nu har två. Fick iallafall mycket hjälp på BB redan med en efter ett kejsarsnitt, då jag själv inte var så bra i kroppen att jag kunde göra så mycket själv. Det är klart att det varit ännu trevligare om det fått vara pappan istället. Men hade personligen aldrig skippat amningen för att få in pappan, hellre då försökt åka hem tidigare.

• Selma77

Ängeln76; Jag ska få en av varje sort men hjärtljuden har varierat väldigt. Ibland lika höga, ibland helt olika. Myten säger väl att tjejer ska ha högre, men det har också varierat.

Får jag fråga varför du låg inlagd? Är det på G?

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?