• Brummelisa76

Tvillinggravida med bf i oktober?

Hej alla!
    Vad jag har märkt så verkar vi faktiskt vara några här som väntar dubbelt upp av smått i oktober! Tänkte att det kunde vara kul att ha en egen liten tråd att skriva i, nu på "slutet" av graviditeten. Man har ju en del funderingar etc och en hel del av dem är ju just kring att de är två.

Hade varit kul om man bodde nära varandra också men det är nog lite väl mkt begärt för SÅ vanliga är vi ändå inte vi med två verkar det som.

Jag skriver mitt namn här och vart jag bor + datum för bf så kan jag kanske fylla i er andra sedan därunder..

5/10: brummelisa76 Gbg/Kungälv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 10:50:55:
    Hoppas jag gör rätt nu, försöker få allas datum mm med här uppe..

2/10 Ängeln76 /Lödöse, 2 äggs tror dom
    5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv, troligen 2-äggs
    5/10: Lilljeanna Sthlm, 2-äggs, troligen flicka + pojke
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping. Flickor. (tror 2-äggs, tydlig skiljevägg)
    10/10: JS77
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne, 2-äggs
    21/10: Verisen 1976 Vänersborg, 2 äggs, pojke + flicka
    24/10: Mammann SV Skåne, troliga 2-äggs, 2 flickor
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 17:36:25:

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 23:04:33:
    Vi blir fler hela tiden!

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs
    24/10: Vännen Sthlm, vet ej om 2 eller 1-äggs, 2 tjejer!

• Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?
  • Tjejen77

Hej
    jag väntar oxå tvillingar men är det ingen annan som har blivit tillsagd att de kommer bli igångsatta i v38??
    Det kommer jag bli om det inte händer ngt..Funderar på varför, för det har inte varit ngt problem alls under grav.

• Brummelisa76

Hej tjejen77 -Vad konstigt, läkaren som vi träffade på tillväxt-ul idag sa att om bebbarna inte har kommit i v.38 så får man därefter komma och göra ctg några ggr/vecka, och om de stannar i magen ända till v.40 så brukar de sätta igång en då. Så resonerar de på östra i gbg..

Våra bebbar i magen är fortfarande små men växer fint och följer sina egna kurvor hela tiden. Är i v.36+4; tv1 vägde 2333g (-19%) och tv2 vägde 2482g (-14%), så man har ju ca 4,8kg bebisar i magen nu.. Tycker det är en hel del jag, och då är mina små jämfört med vad en del av er andra bär omkring på!

Imorgon ska vi på visning av spec.förlossningen och spec.bb på östra, ska bli kul!

• Verisen 1976

Hallojsan alla,

Var på UL igår och fick tid för snitt eftersom ettan (tjejen), inte vill vända sig rätt.. Hon har suttit i 3 månader nu, så det är inte så troligt att hon vänder sig.. så kommer det inte igång före så blir det bäbisar den 4/10 för oss.. Känns helt otroligt!! fattar inte att tiden går så otroligt fort!

Ingen mer här som planerat för snitt..?

• Nessi1

Var på UL i går 36+0. Bäbisarna väger ca 2500g st. Verkar inte vilja komma ut, var inte öppen och tappen var opåverkad. Båda ligger nedåt med huvudet och det blir en vaginal förlossning.

Åååå vad jag längtar, blir snart galen av att bara gå hemma och vänta.

• Mammann

Uh, en liten utmattad rapport från mig:
    v35 sedan igår, och krafterna tryter verkligen! Flåsar mig fram och är yr och har andnöd. Har ont , av sd, av ligament och fogar och allt. Har fått grav.klåda nu så att fötterna är helt sönderrivna..på något sätt, för jag når dom ju inte längre egentligen, men man lyckas rätt bra om man hittar en hård matta. Jobbar fortfarande halvtid, men tror jag ska sluta imorgon eller på måndag. Det går inte längre. Samtidigt är jag lite rädd för att gå hemma, hur långsamt går inte tiden då??!! För jag kommer ju inte att orka göra ngt ändå. Tänk om jag ska gå 5 veckor till...öööhhh. Vill vara färdig med denna graviditet nu!! Samtidigt så vill jag ju gärna ha gått 35 veckor iallafall. Har en del sd periodvis, men har inte börjat öppna mig. Och sist gång så hade 1:ans huvud liksom åkt upp lite igen, för gången innan var hon nästan fixerad. Samtidigt är jag nästan lite rädd för att föda, för vad väntar där egentligen på andra sidan....?? Två underbara bebisar, hur ska man klara det? Klart man gör, men det är lite nervöst! Har iallafall fått tvättat bebiskläderna nu, och dom är så småååå!!! och jag längtar!!

• lilljeanna

NU HAR DE KOMMIT!! Det blev septemberbarn!
    MÅNDAG 11/9 (i vecka 36+3) FÖDDES VÅRA EFTERLÄNGTADE TVILLINGAR!!
    En flicka på 3155 gr och en pojke på 3185 gr, båda 48 cm långa.

Vi åkte in på söndag, ingen som helst förvarning innan vattnet gick vid kl 5. Trodde först det inte var "det", men så började det sippra rejält så vi ringde in och tog taxi. Det dröjde ytterligare ca 3 h innan slemproppen gick och vid 11 var värkarna i full gång. Natten blev lång och slitsam och tidig morgon bestämdes att det skulle bli kejsarsnitt i alla fall. Vid halv 9 tittade de ut!

Vi kom hem från sjukhuset i lördags. Fint att vi fick stanna så länge, det behövdes verkligen. Att komma hem var skönt men det har också varit rätt kaotiskt, jobbigt med amning och dygnsrytm. Får komma ihåg att det bara gått 3 dagar hemma än och inte ge upp!!

Är så lycklig över att allt ändå gick bra med förlossningen och att vår kille och tjej äntligen är hos oss!

Väntar med iver på att höra hur det går för er andra. Hur mår ni? Har någon annan också fött?? Stor kram till er!

• Nessi1

Lilljeanna - Grattis!!!!!! Och lycka till.

• miar

GRATTIS! Vad härligt!

Längtar som en tok nu!

• Mammann

Lilljeanna:
    Nä men Grattisss!!! tänk det börjar hända saker bland oss nu!!! Kan tänka att det är en kaotisk tid just nu, men så är det ju med en också efter bara 3 dagar.

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?