• Brummelisa76

Tvillinggravida med bf i oktober?

Hej alla!
    Vad jag har märkt så verkar vi faktiskt vara några här som väntar dubbelt upp av smått i oktober! Tänkte att det kunde vara kul att ha en egen liten tråd att skriva i, nu på "slutet" av graviditeten. Man har ju en del funderingar etc och en hel del av dem är ju just kring att de är två.

Hade varit kul om man bodde nära varandra också men det är nog lite väl mkt begärt för SÅ vanliga är vi ändå inte vi med två verkar det som.

Jag skriver mitt namn här och vart jag bor + datum för bf så kan jag kanske fylla i er andra sedan därunder..

5/10: brummelisa76 Gbg/Kungälv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 10:50:55:
    Hoppas jag gör rätt nu, försöker få allas datum mm med här uppe..

2/10 Ängeln76 /Lödöse, 2 äggs tror dom
    5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv, troligen 2-äggs
    5/10: Lilljeanna Sthlm, 2-äggs, troligen flicka + pojke
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping. Flickor. (tror 2-äggs, tydlig skiljevägg)
    10/10: JS77
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne, 2-äggs
    21/10: Verisen 1976 Vänersborg, 2 äggs, pojke + flicka
    24/10: Mammann SV Skåne, troliga 2-äggs, 2 flickor
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-22 17:36:25:

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 23:04:33:
    Vi blir fler hela tiden!

18/10: MariME. Kungälv/Gbg. Pojkar enäggs
    24/10: Vännen Sthlm, vet ej om 2 eller 1-äggs, 2 tjejer!

• Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?
  • lilljeanna

Grattis Selma77!!! Mina kom nära dina, bara 3 dagar före, också en kille och en tjej!

Mammann - lycka till!!

• Selma77

Grattis Lilljeanna! Hoppas allt funkar bra för er

Jag är fortfarande lite överväldigad, kan inte förstå att de är mina!!
    Det är bara amning och blöjbyte dygnet runt, men det är det värt! Jag ska försöka hinna lägga in foton under dagen.

Lycka till ni som har det framför er!

• Brummelisa76

Nu har våra också kommit!! Stella & Tyra kom tisdagen den 26 september, i 38+4.

Skall som selma skriva mer när det blir tillfälle..skriver detta m en hand o lilltjejen vid bröstet Foton kommer längre fram, vill ju visa upp underverken för hela världen

GRATTIS liljeanna & selma, det händer verkliden saker här nu
    Får se när jag hinner lägga till födelse datum i blå rutan..kan nog dröja Vi kan väl ses i en ny tråd på föräldrasidan sedan förresten, vore nog kul!!

• Selma77

Stella och Tyra - jättefina namn!!
    Väntar med spänning på foton. Själva hinner vi knappt med att fota våra

• lilljeanna

GRATTIS Brummelisa!! Det är så roligt att läsa att det hela tiden händer för någon... detta fantastiska under att få dubbel dos av härliga (och "jobbiga" bebisar!!

Ja, vi måste ha en tråd på föräldrasidan och fortsätta följas åt!

Jag - dåliga människa - har varken lagt in presentation eller foton på min sida, men jag tänkte göra det nu småningom, bättre sent...

Selma, stämmer att det är BARA amning och blöjbyte dygnet runt (och en del gos där emellanåt också)! Jag tycker det funkar rätt bra med tanke på första barnen och allt det nya det innebär, trots att man är rätt slut redan, främst pga nätterna! Men det får vara så nu, lite kaos utan struktur. Jag hoppas bara jag kommer att få dubbelamningen att fungera så småningom. Jag gillar bäst att amma dem enskilt, tror också att mina små gillar det bättre. För med tvillingkudden så får jag det inte att funka. Det blir svettigt för barnen och allt halkar ner efter en stund. Jag spänner mig i axlar och rygg, men det är väl bara för att jag inte ännu kommit på hur det ska funka. Men som sagt - bebisarna är bara dryga 3 veckor, så försöker att inte stressa upp mig för det. Är nyfiken på att höra hur det funkar för er andra, om ni börjat med dubbelamning. Men det kanske blir diskussion om det i ny tråd under förälder.

Kram på er alla som fått era och och njuter av och kämpar med dagsbestyren. Och kram på er alla som bär era små i magarna ännu - lycka till!!

• Selma77

Liten tröst för mig att jag inte är ensam om problem med dubbelamning. I och för sig har jag inte försökt allt för mycket, MÅSTE börja...
    Känns som det är så viktigt att de får i sig ordentligt, de är ju så små. Då vill jag inte böka med båda två samtidigt. De gånger jag försökt tappar ena greppet när den andra precis fått till det, och så håller det på. Too much...
    Men när min man börjar jobba skulle det nog vara bra

• Mammann

Ni som fått redan:
    Vad har ni att tipsa om kring amningskudde när ni försöker dubbelamma. Har inte haft amningskudde när jag haft enlingar, men inser att det väl är nödvändigt om man ska dubbelamma. Kan kudden vara för tunn? Kommer deupp tillräckligt? Eller är den för hög? Rullar de ner?

• Selma77

Mammannan; Om kudden passar beror nog på din och barnens storlek. Jag köpte en stor amningskudde från Minimundus. Men mina twins är ju så små plus att jag inte är så välutrustad så jag får hålla handen under deras huvud. Behövs kanske ändå för att styra till dem.
    Jag tror inte det skulle funka utan kudde såhär i början.
    Lycka till

• MariME

hej! Jag hade inte heller någon kudde med första barnet, men nu har jag fått svärmor att sy en. Den är mycket välstoppad och jag undrar om bebisarna kommer att ramla av. Resonerar som så att jag alltid kan plocka ur lite fyllning (kulor) om den är för hårt packad. Hon har sytt ungefär som tvillingklubbens med extra fickor för nappar mm.

• Förhoppningar

Hej på er alla.

Ett stort grattis till er som fått era små älsklingar!

Jag har inte varit inne i tråden på rätt många veckor nu. Och detta är nog mitt sista inlägg här också.
    Jag ville bara berätta att jag fött våra tvillingar. De föddes 16 sept i v 36+0.
    Vi har idag en ljuvlig liten dotter som är solstrålen i våra liv. Vi miste dessvärre vår son, som dog i min mage.

Känslorna är många och stormiga - kluvna. Den största glädjen och lyckan i liven blandad med den största av sorger.
    Men dagarna går och det underlättar att ha ett vackert litet knyte i sin famn som kräver ens kärlek och omsorg.

Jag önskar er alla ett varmt lycka till - både med de små knytena och kommande förlossningar.

Lev väl.

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?