• mama mu

Tvillinggravida med bf i oktober?

Känner mig sååå trött, men drar mig ändå för att gå o lägga mig
    i sängen och veta att jag har ett antal sömnlösa timmar framför mig...
    Försöker med kuddar av alla de slag, bakom och framför rygg, mellan benen osv men det hjälper ju inte när man måste pinka 5 ggr och vända sig femtioelva...
    Nä, usch vad negativ man låter! Känner mina älsklingar banka för fullt just nu och då känner man sig ganska lycklig!!
    Ska på UL igen iveckan, v 32, ser fram emot hur dom har växt sen förra i v 28. Då var tv 1 1020g och tv 2 1070g

Funderar mycket på namn nu,
    Jonathan, Noah, Simon, om det blir kille/killar
    Sarah, Elvira om det blir tjej/tjejer
    Har en 2 årig Ella sedan tidigare
    Jag vet inte om namnen passar ihop med varandra eller ej,
    det är de enda som jag fastnat för hittils...
    Någon som vill dela med sig av sina favoritnamn???

5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv
    5/10: Lilljeanna Sthlm
    10/10: Nessi1 Köping
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm
    13/10: Förhoppningar NV Skåne
    24/10: Mammann Skåne
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar
    9/10: mama mu älvsjö/stockholm

• mama mu

Nu har mina älsklingar Sarah och Matteo pluppat, den 5 oktober närmare bestämt. 1 vecka har gått och jag känner mig allmänt groggy fortfarande... jag ammar o ammar o ammar. Känns inte som man kommer ur säng o soffa på hela dagen, och så får man ju inte så värst mycket sömn på nätterna, men det blir nog bättre.
    Allt har gått mycket bra, jag blev igångsatt i v 39+2, det kändes som att det var dags då, Sarah vägde 3205g o Matteo 2965g.
    Jag var lite orolig för att det skulle bli kejsarsnitt då Sarah låg med ansiktet först ett tag, men hon vred sig rätt till slut. Det hela tog ca 12 timmar.
    Det är så märkligt, hur smärtan försvinner helt så fort de är ute och förbyts i en otroligt skön ÄNTLIGEN-känsla, och samtidigt är man redo att föda barn imorrn igen... ja eller nåt.
    Jag tror man kommer vara rätt nöjd med att ta hand om 3 barn, vi har ju Ella också, så det känns lite sorgligt på nåt sätt nu när magen är borta och man kommer aldrig få känna en spark inuti den igen...
    Jag önskar er alla som har förlossningen framför er stort lycka till, och till alla som fött sina underverk, GRATTIS GRATTIS!!
    Om det är nån som ska föda på Huddinge så kan jag bara säga att personalen är UNDERBAR!

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?